Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey sdělil svůj názor na týmovou režii. Nařídí Vettelovi, aby pomohl Webberovi, který má větší šanci na porážku Alonsa?
"Vždy jsme říkali, že to necháme na jezdcích. Je to šampionát jezdců, a tak by to zkrátka mělo být," uvádí Newey.
"Opravdu bychom rádi získali oba tituly, pokud by to bylo možné, a jsme-li v pozici, kdy můžeme vyhrát i mezi piloty, musíme to nyní udělat. Pokud jeden z našich pilotů bude již mimo hru, pak doufám, že se zachová dostatečně ušlechtile a pomůže tomu druhému."
Konstruktér letošního vítězného vozu tvrdí, že letos byli fér k oběma svým pilotům: "Jeden na druhého vyvíjeli velký tlak, což je dobré. Jednou či dvakrát až moc velký, celkově jsme však velmi spokojeni. Nakonec jedná se o "Šampionát jezdců," což znamená, že by k týmové režii nemělo docházet."
Newey v Suzuce na pódiu se svými piloty a Alonsem
Newey se letos může těšit s dalšího mistrovského titulu - po triumfech s Williamsem a McLarenem se jedná již o třetí tým, který dosáhl pod jeho technickým vedením na vrchol. Hatricku dosáhl s týmem, který v podstatě začínal od nuly.
"Williams a McLaren již předtím vyhráli šampionáty, jednalo se o dobře zavedené týmy, takže tentokrát je to určitě něco velmi mimořádného. Připojit se k Red Bullu a vyvinout vůz od toho, čím byl Jaguar, bojovník uprostřed pole až po současnou úroveň, to je fantastické.
Musel jsem se hodně snažit, protože když jsem přišel, měli jsme velké cíle, ale mít je a dosáhnout je, to jsou dvě odlišné věci. Stále tomu nemůžu plně uvěřit, získat dva tituly by bylo úžasné. Můžeme jen doufat, nic už nenaděláme. Auto ukázalo, že na to má, měli jsme však občas také smůlu," dodává Newey.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.