Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey sdělil svůj názor na týmovou režii. Nařídí Vettelovi, aby pomohl Webberovi, který má větší šanci na porážku Alonsa?
"Vždy jsme říkali, že to necháme na jezdcích. Je to šampionát jezdců, a tak by to zkrátka mělo být," uvádí Newey.
"Opravdu bychom rádi získali oba tituly, pokud by to bylo možné, a jsme-li v pozici, kdy můžeme vyhrát i mezi piloty, musíme to nyní udělat. Pokud jeden z našich pilotů bude již mimo hru, pak doufám, že se zachová dostatečně ušlechtile a pomůže tomu druhému."
Konstruktér letošního vítězného vozu tvrdí, že letos byli fér k oběma svým pilotům: "Jeden na druhého vyvíjeli velký tlak, což je dobré. Jednou či dvakrát až moc velký, celkově jsme však velmi spokojeni. Nakonec jedná se o "Šampionát jezdců," což znamená, že by k týmové režii nemělo docházet."
Newey v Suzuce na pódiu se svými piloty a Alonsem
Newey se letos může těšit s dalšího mistrovského titulu - po triumfech s Williamsem a McLarenem se jedná již o třetí tým, který dosáhl pod jeho technickým vedením na vrchol. Hatricku dosáhl s týmem, který v podstatě začínal od nuly.
"Williams a McLaren již předtím vyhráli šampionáty, jednalo se o dobře zavedené týmy, takže tentokrát je to určitě něco velmi mimořádného. Připojit se k Red Bullu a vyvinout vůz od toho, čím byl Jaguar, bojovník uprostřed pole až po současnou úroveň, to je fantastické.
Musel jsem se hodně snažit, protože když jsem přišel, měli jsme velké cíle, ale mít je a dosáhnout je, to jsou dvě odlišné věci. Stále tomu nemůžu plně uvěřit, získat dva tituly by bylo úžasné. Můžeme jen doufat, nic už nenaděláme. Auto ukázalo, že na to má, měli jsme však občas také smůlu," dodává Newey.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.