Velká cena Austrálie se ocitla v ohrožení, protože organizátoři se dostali do sporu s CAMS, australským hlavním orgánem motorsportu.
Australská Velká cena je vážně ohrožena. Organizátoři závodu požádali místní federaci motorsportu, CAMS, která mj. poskytuje pro závod komisaře, aby snížili poplatky a usnadnili pořádání závodu.
To však CAMS odmítá a hrozí, že pokud nedojde do 19. listopadu k odeslání jimi požadované částky, požádá FIA o vyškrtnutí Melbourne z kalendáře. Šéf Velké ceny Austrálie, Ron Walker, tak letěl do Abú Zabí a žádá o pomoc Bernieho Ecclestona a Jeana Todta. A nebyl by to Bernie Ecclestone, kdyby za Velkou cenu nebojoval, prezident FIA Todt chce také pomoct.
"Pokud nedojde k zaplacení do 19. listopadu, tak nás CAMS opravdu nechá vyškrtnout," smutní Walker. "Pan Ecclestone se do celé věci vložil s velkým zájmem, prý nedovolí, aby se Velká cena Austrálie nekonala."
Sám Ecclestone reagoval takto: "Velká cena Austrálie má smlouvu na dalších pět let, takže CAMS prostě nedovolím ji jen tak vyškrtnout."
Možným řešením v případě, že by k dohodě nedošlo, by mohlo být nalezení jiného pořadatele Velké ceny Austrálie - zájem by prý možná měla federace motorsportu Velké Británie či Abú Zabí. To by ale musela odsouhlasit FIA.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.