Raději být druzí a se ctí, než získat titul pro mistra světa díky týmové režii. To si myslí Dietrich Mateschitz, majitel týmu Red Bull. Tvrdí, že ani v posledním závodě sezóny se tým nesníží k úpravě pořadí mezi svými jezdci.
Red Bull si na Velké ceně Brazílie pojistil vítězství v poháru konstruktérů, které už mu nikdo nemůže v posledním závodě vzít. Co ale jisté nemá, je titul mistra světa. Přestože Mark Webber ve druhé polovině sezóny vedl průběžné bodování, tým ho na úkor jeho kolegy Sebastiana Vettela nepodporoval. A podle Ditricha Mateschitze se na tom nic nezmění ani v posledním závodě.
Až v neděli se v Abú Zabí rozhodne o vítězi letošní sezóny formule jedna. O titul stále bojují čtyři jezdci (matematicky má stále šanci i čtvrtý Lewis Hamilton). Mark Webber míří do Emirátů z druhého místa se ztrátou osmi bodů na prvního Alonsa. Sebastian Vettel je o dalších sedm bodů za svým australským kolegou. Mateschitz však znovu potvrdil, že týmovou režii v Red Bullu neuvidíme.
„Zásah mezi jezdce jsme nikdy nebrali v úvahu. Celý svět odsoudil Ferrari za to, co udělali na Hockenheimu, ale z nás jsou teď idioti, protože jsme se nezachovali stejně. Nikdy jsme o tom neuvažovali, dokud mají oba naši jezdci šanci na titul,“ prohlásil ostře Matechitz.
Ve Velké ceně Brazílie zvítězil Vettel před Weberem a Alonsem. Pokud vyhraje i v Abú Zabí a Alonso bude druhý, připadne titul Španělovi. Majitel Red Bullu však trvá na tom, že Alonso nemá nic jisté.
Využije Alonso vzájemného souboje jezdců red Bullu a promění své šance ve třetí mistrovský titul?
„Není jisté, že ten šťastlivec bude vždycky Alonso. Abú Zabí bude neuvěřitelně napínavé a bude to velký tlak. V neděli večer budeme vědět, jestli jsme získali dalších 50% a byli úspěšní, nebo ne. Druhé místo za spravedlivých okolností by bylo lepší než vítězství na základě příkazů a potvrzení,“ prohlásil Mateschitz.
Majitel rakouského týmu je nadšený ze zisku poháru konstruktérů. Na další důvod k radosti si prý ještě do neděle rád počká.
„Tolik bylo v sázce. Nikdy nevíte, co se stane. A stát se může cokoli, až do samotného konce, jak jsme viděli. Je to nádherný, senzační pocit, vyhrát pohár konstruktérů. Pracovali jsme na tom bez přestávky pět let a teď jsme všichni šťastní, že se to stalo. Tenhle titul je pro nás zadostiučiněním a radostí. Loni nám unikl o vlásek, letos to vyšlo. Ale dosáhli jsme 50 procent našeho cíle. Zbylých 50 snad získáme v neděli,“ dodal Mateschitz.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.