Raději být druzí a se ctí, než získat titul pro mistra světa díky týmové režii. To si myslí Dietrich Mateschitz, majitel týmu Red Bull. Tvrdí, že ani v posledním závodě sezóny se tým nesníží k úpravě pořadí mezi svými jezdci.
Red Bull si na Velké ceně Brazílie pojistil vítězství v poháru konstruktérů, které už mu nikdo nemůže v posledním závodě vzít. Co ale jisté nemá, je titul mistra světa. Přestože Mark Webber ve druhé polovině sezóny vedl průběžné bodování, tým ho na úkor jeho kolegy Sebastiana Vettela nepodporoval. A podle Ditricha Mateschitze se na tom nic nezmění ani v posledním závodě.
Až v neděli se v Abú Zabí rozhodne o vítězi letošní sezóny formule jedna. O titul stále bojují čtyři jezdci (matematicky má stále šanci i čtvrtý Lewis Hamilton). Mark Webber míří do Emirátů z druhého místa se ztrátou osmi bodů na prvního Alonsa. Sebastian Vettel je o dalších sedm bodů za svým australským kolegou. Mateschitz však znovu potvrdil, že týmovou režii v Red Bullu neuvidíme.
„Zásah mezi jezdce jsme nikdy nebrali v úvahu. Celý svět odsoudil Ferrari za to, co udělali na Hockenheimu, ale z nás jsou teď idioti, protože jsme se nezachovali stejně. Nikdy jsme o tom neuvažovali, dokud mají oba naši jezdci šanci na titul,“ prohlásil ostře Matechitz.
Ve Velké ceně Brazílie zvítězil Vettel před Weberem a Alonsem. Pokud vyhraje i v Abú Zabí a Alonso bude druhý, připadne titul Španělovi. Majitel Red Bullu však trvá na tom, že Alonso nemá nic jisté.
Využije Alonso vzájemného souboje jezdců red Bullu a promění své šance ve třetí mistrovský titul?
„Není jisté, že ten šťastlivec bude vždycky Alonso. Abú Zabí bude neuvěřitelně napínavé a bude to velký tlak. V neděli večer budeme vědět, jestli jsme získali dalších 50% a byli úspěšní, nebo ne. Druhé místo za spravedlivých okolností by bylo lepší než vítězství na základě příkazů a potvrzení,“ prohlásil Mateschitz.
Majitel rakouského týmu je nadšený ze zisku poháru konstruktérů. Na další důvod k radosti si prý ještě do neděle rád počká.
„Tolik bylo v sázce. Nikdy nevíte, co se stane. A stát se může cokoli, až do samotného konce, jak jsme viděli. Je to nádherný, senzační pocit, vyhrát pohár konstruktérů. Pracovali jsme na tom bez přestávky pět let a teď jsme všichni šťastní, že se to stalo. Tenhle titul je pro nás zadostiučiněním a radostí. Loni nám unikl o vlásek, letos to vyšlo. Ale dosáhli jsme 50 procent našeho cíle. Zbylých 50 snad získáme v neděli,“ dodal Mateschitz.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.