INTERLAGOS - 3. TRÉNINK; Po celou dobu nenápadný Kubica v posledním kole ukradl nejrychlejší čas Vettelovi. Možná proto, že jezdcům se v dešti moc kroužit nechtělo.
Trať na začátku závěrečného tréninku v Brazílii byla vyhlášena za mokrou. Není proto divu, že jezdcům se na trať dvakrát nechtělo. První časy zaznamenal Heidfeld s Glockem, ale doba, za kterou objeli okruh, nestojí ani za řeč. Oba byli velmi vysoko nad hranicí jedné minuty a dvaceti sekund. I přesto že pršelo, dalo se očekávat, že půjdou časy razantně dolu.
První slušný čas zajel po více než třetině tréninku Nico Hülkenberg s časem 1:20,535. Ostatní jezdci byli více než vteřinu za Němcem.
Těsně před polovinou tréninku se do pedálů opřeli jezdci ze špičky. První místo ukořistil Alonso (1:20,200), hned za něj se s nepatrným odstupem postavil Webber. Za touto dvojicí bojující o titul se dál hrdinsky držel Hülkenberg, kterého se snažil překonat Hamilton se Schumacherem. Tito všichni si prozatím drží čas těsně nad hranicí minuty a dvaceti sekund.
Kulatou hranici jako první probořil Alonso, neustále bojující s mokrou tratí. Okamžitě jej následuje Hamilton a přetahovaná o desetinky sekundy se pomalu rozjíždí.
Pořadí po 30 minutách:1. Alonso 1:19,7912. Hamilton 1:19,9123. Webber 1:20,3374. Rosberg 1:20, 4085. Buemi 1:20, 2416. Hülkenberg 1:20, 5357. Kubica 1:20, 6298. Alguersuari 1:20, 6949. Schumacher 1:20, 99310. Button 1:21, 040
Jezdci se hromadně vydali na trať až po 35 minutách tréninku. Vedení se ujala dvojice Ferrari v pořadí Massa – Alonso. Jeden z nejpilnějších pilotů na trati je Buemi, který krouží po okruhu téměř po celý trénink nehledě na nepříjemné mokré podmínky a již po několik kol si zlepšuje svůj absolutně nejrychlejší čas prvního sektoru. I přesto se prozatím přes silnou čtyřku Vettel, Massa, Alonso a Hamilton nemůže dostat.
Naopak nejméně pilným jezdcem je Webber, který odjel sotva šest kol a svým časem se pohybuje u konce první desítky. Na svého parťáka Vettela, který prozatimně vede (1:19,500), ztrácí téměř vteřinu.
V třetí čtvrtině tréninku zajela většina pilotů do garáží a na trati zůstal kroužit jen Button s Alguersuarim. K posledním pokusům vyrazili jezdci v poslední desetiminutovce. Trať je ale stále mokrá a nedovoluje jezdcům nasadit slicky. Časy se proto již moc nemění. Mark Webber tuto snahu dokonce už úplně vzdal a na trať se znovu nevydává. To samé můžeme říct i o jezdcích Ferrari.
O překvapení na závěr se postaral Robert Kubica, který jako jediný dokázal překonat Vettelův čas.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.