INTERLAGOS - 3. TRÉNINK; Po celou dobu nenápadný Kubica v posledním kole ukradl nejrychlejší čas Vettelovi. Možná proto, že jezdcům se v dešti moc kroužit nechtělo.
Trať na začátku závěrečného tréninku v Brazílii byla vyhlášena za mokrou. Není proto divu, že jezdcům se na trať dvakrát nechtělo. První časy zaznamenal Heidfeld s Glockem, ale doba, za kterou objeli okruh, nestojí ani za řeč. Oba byli velmi vysoko nad hranicí jedné minuty a dvaceti sekund. I přesto že pršelo, dalo se očekávat, že půjdou časy razantně dolu.
První slušný čas zajel po více než třetině tréninku Nico Hülkenberg s časem 1:20,535. Ostatní jezdci byli více než vteřinu za Němcem.
Těsně před polovinou tréninku se do pedálů opřeli jezdci ze špičky. První místo ukořistil Alonso (1:20,200), hned za něj se s nepatrným odstupem postavil Webber. Za touto dvojicí bojující o titul se dál hrdinsky držel Hülkenberg, kterého se snažil překonat Hamilton se Schumacherem. Tito všichni si prozatím drží čas těsně nad hranicí minuty a dvaceti sekund.
Kulatou hranici jako první probořil Alonso, neustále bojující s mokrou tratí. Okamžitě jej následuje Hamilton a přetahovaná o desetinky sekundy se pomalu rozjíždí.
Pořadí po 30 minutách:1. Alonso 1:19,7912. Hamilton 1:19,9123. Webber 1:20,3374. Rosberg 1:20, 4085. Buemi 1:20, 2416. Hülkenberg 1:20, 5357. Kubica 1:20, 6298. Alguersuari 1:20, 6949. Schumacher 1:20, 99310. Button 1:21, 040
Jezdci se hromadně vydali na trať až po 35 minutách tréninku. Vedení se ujala dvojice Ferrari v pořadí Massa – Alonso. Jeden z nejpilnějších pilotů na trati je Buemi, který krouží po okruhu téměř po celý trénink nehledě na nepříjemné mokré podmínky a již po několik kol si zlepšuje svůj absolutně nejrychlejší čas prvního sektoru. I přesto se prozatím přes silnou čtyřku Vettel, Massa, Alonso a Hamilton nemůže dostat.
Naopak nejméně pilným jezdcem je Webber, který odjel sotva šest kol a svým časem se pohybuje u konce první desítky. Na svého parťáka Vettela, který prozatimně vede (1:19,500), ztrácí téměř vteřinu.
V třetí čtvrtině tréninku zajela většina pilotů do garáží a na trati zůstal kroužit jen Button s Alguersuarim. K posledním pokusům vyrazili jezdci v poslední desetiminutovce. Trať je ale stále mokrá a nedovoluje jezdcům nasadit slicky. Časy se proto již moc nemění. Mark Webber tuto snahu dokonce už úplně vzdal a na trať se znovu nevydává. To samé můžeme říct i o jezdcích Ferrari.
O překvapení na závěr se postaral Robert Kubica, který jako jediný dokázal překonat Vettelův čas.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.