INTERLAGOS - 3. TRÉNINK; Po celou dobu nenápadný Kubica v posledním kole ukradl nejrychlejší čas Vettelovi. Možná proto, že jezdcům se v dešti moc kroužit nechtělo.
Trať na začátku závěrečného tréninku v Brazílii byla vyhlášena za mokrou. Není proto divu, že jezdcům se na trať dvakrát nechtělo. První časy zaznamenal Heidfeld s Glockem, ale doba, za kterou objeli okruh, nestojí ani za řeč. Oba byli velmi vysoko nad hranicí jedné minuty a dvaceti sekund. I přesto že pršelo, dalo se očekávat, že půjdou časy razantně dolu.
První slušný čas zajel po více než třetině tréninku Nico Hülkenberg s časem 1:20,535. Ostatní jezdci byli více než vteřinu za Němcem.
Těsně před polovinou tréninku se do pedálů opřeli jezdci ze špičky. První místo ukořistil Alonso (1:20,200), hned za něj se s nepatrným odstupem postavil Webber. Za touto dvojicí bojující o titul se dál hrdinsky držel Hülkenberg, kterého se snažil překonat Hamilton se Schumacherem. Tito všichni si prozatím drží čas těsně nad hranicí minuty a dvaceti sekund.
Kulatou hranici jako první probořil Alonso, neustále bojující s mokrou tratí. Okamžitě jej následuje Hamilton a přetahovaná o desetinky sekundy se pomalu rozjíždí.
Pořadí po 30 minutách:1. Alonso 1:19,7912. Hamilton 1:19,9123. Webber 1:20,3374. Rosberg 1:20, 4085. Buemi 1:20, 2416. Hülkenberg 1:20, 5357. Kubica 1:20, 6298. Alguersuari 1:20, 6949. Schumacher 1:20, 99310. Button 1:21, 040
Jezdci se hromadně vydali na trať až po 35 minutách tréninku. Vedení se ujala dvojice Ferrari v pořadí Massa – Alonso. Jeden z nejpilnějších pilotů na trati je Buemi, který krouží po okruhu téměř po celý trénink nehledě na nepříjemné mokré podmínky a již po několik kol si zlepšuje svůj absolutně nejrychlejší čas prvního sektoru. I přesto se prozatím přes silnou čtyřku Vettel, Massa, Alonso a Hamilton nemůže dostat.
Naopak nejméně pilným jezdcem je Webber, který odjel sotva šest kol a svým časem se pohybuje u konce první desítky. Na svého parťáka Vettela, který prozatimně vede (1:19,500), ztrácí téměř vteřinu.
V třetí čtvrtině tréninku zajela většina pilotů do garáží a na trati zůstal kroužit jen Button s Alguersuarim. K posledním pokusům vyrazili jezdci v poslední desetiminutovce. Trať je ale stále mokrá a nedovoluje jezdcům nasadit slicky. Časy se proto již moc nemění. Mark Webber tuto snahu dokonce už úplně vzdal a na trať se znovu nevydává. To samé můžeme říct i o jezdcích Ferrari.
O překvapení na závěr se postaral Robert Kubica, který jako jediný dokázal překonat Vettelův čas.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.