Red Bull do F1 vtrhl a hned zaujal svým neotřelým způsobem, stačí si vzpomenout na na svou dobu obdivuhodný motorhome, party atd. Teď už vytírá zrak všem zavedeným týmům i na trati a to dokonce s mnohem menším rozpočetem než má třeba Ferrari nebo McLaren. Jezdci Red Bullu mají navíc naprostou volnost co se týče soupeření přímo na trati, což je třeba u Ferrari naprosto nemyslitelné.
To teď opět zdůraznil majitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz. Ten dokonce vyhlásil, že osobně zakázal jakoukoliv týmovou režii. „Můj názor, i názor týmu, na věc je takový, že necháme jezdce ať si dělají, co uznají za vhodné, nějak to dopadne. Kdyby z toho profitoval Alonso, tak OK, měli jsme smůlu,“ říká Rakušan.„Naše představa, jak by měl šampionát dopadnout, je taková, že v Abu Dhabi získáme oba tituly. Pokud budou moci oba naši jezdci získat titul mezi jednotlivci, pak je necháme závodit. Kdyby to náhodou nevyšlo a díky tomu jsme přišli o titul, tak by se stalo. Při nejhorším ho můžeme získat třeba hned příští rok.“„Je jedno co děláme, ale nikde nebudou platit pravidla, která by někoho zvýhodňovala. Je to moje filozofie, kterou budeme aplikovat i ve sportu. Nikdy bychom s výsledky nemanipulovali. Někdo by si mohl říct, že jsme „blbci“. Ale taková je naše strategie.“Na téma, zda se spolu Weber s Vettelem stále baví, odpověděl Dietrich takto: „Proč by neměli, bavili se celý rok, teď se na tom nic nemění.“ Rakušan se ještě ve svém prohlášení zmínil o týmové režii Ferrari v Německu: „To, co udělalo Ferrari, my nikdy neuděláme!“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.