Velká cena Brazílie bude nepochybně velmi důležitou událostí, která významně ovlivní průběh bitvy o titul. Robert Kubica si ale v oficiálním prohlášení týmu myslí, že více než o jezdeckém umění to bude o štěstí.
Do konce sezony chybí jen dva závody, v Brazílii a Abú Zabí. A právě o brazilské Velké ceně Robert Kubica prohlásil, že podle něj všechno dění na trati ovlivní jen a pouze náhoda.
"Víte, Interlagos je tak trochu zvláštní okruh," řekl Polák. "Loni tu pršelo, což ovlivnilo celý závod. A právě počasí má vliv na všechno. Ale i když pršet nebude, je to těžký okruh. Především závěrečná rovinka je úsek, kde se rozhoduje téměř o všem. Je to tam hodně o výkonu motoru, velkou roli tu sehraje F-kanál. Na Interlagos se ale těším."
A není sám, Velkou cenu Brazílie napjatě očekává také Kubicův týmový kolega Vitalij Petrov. A nejde mu jen o napravení reputace po nepovedených závodech v Japonsku a Koreji. Petrov totiž bojuje o místo pro příští rok, které stále nemá jisté.
"Nemůžete čekat, že se po dvou nepovedených závodech posadím do auta a na všechno jen tak zapomenu," řekl Rus. "Nikdy jsem předtím na Interlagosu nejel, takže tím větší to pro mě bude výzva. V posledních letech se tam vždy jel zajímavý závod, takže se tam hodně těším."
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.