Bylo nutné měnit bodový systém tak radikálním způsobem, aby se docílilo dramatické sezony, nebo by byla stejně zajímavá i při tom starém systému?
Vítězstvím v nedělní Velké ceně Koreje, se do čela šampionátu vrátil Fernando Alonso. Ale všichni neustále mluví o tom, jak všem těmto změnám v čele pomáhá nový bodový systém a hlavně, že přidává formuli 1 na dramatičnosti, ale je tomu opravdu tak?
V následující tabulce se můžeme ujistit o faktu, že se starým bodovým systémem by se nic nezměnilo. Dle současného systému má Fernando Alonso (231 bodů) náskok na čtvrtého Sebastiana Vettela (206 bodů) 25 bodů, což je přesně bodová hodnota jednoho vítězství.
Pokud vše přepočítáme podle starého systému, získáme pořadí v šampionátu totožné: Alonso vede šampionát s 94 body, čtvrtý je Sebastian Vettel s 84 body, ztráta na vedoucího muže činí, přesně 10 bodů což byla bodová hodnota jednoho vítězství. Jediné co se v bodovém systému změnilo je rozdíl mezi prvním a druhým v cíli, pokud to vyjádříme procenty tak je dnes hodnota druhého místa 72 % hodnoty vítězství (dříve 80%).
Ale to jsme mohli zůstat u bodového systému 9 – 6 – 4 – 3 – 2 – 1 (67%), který se používal v letech 1961 – 1990 a nemusela se znehodnotit statistická data šedesátileté historie.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.