Adrian Sutil měl v průběhu letošní sezóny velký sen – předstihnout Michaela Schumachera. To se mu již ale dva závody před koncem letošní sezóny a s 19-ti bodovým mankem nepovede.
Je to především díky velkému zlepšení Michaela v posledních dvou závodech – v Japonsku a Koreji, kde Němec nasbíral 20 bodů. Další překážkou pokořit sedminásobného mistra světa je pro Sutila i Barichello, který se v pořadí jednotlivců dostal před něho.
A je to právě Adrian Sutil, který by mohl podle některých informací nahradit v budoucnu Michaela Schumachera. Rozhodne prý fakt, jak bude Michael spokojený s novými pneumatiky Pirelli, které se budou testovat v Abú Zabí. „Není na tom ani kousek pravdy,“ ohradil se Sutil. „Michael zůstane minimálně ještě příští rok. Má smlouvu na tři roky. Na druhou stranu by bylo skvělé, závodit v barvách Mercedesu, ale je na to ještě moc brzy. Jsou to jenom spekulace,“ dodal Sutil.
Adrian se Michaela zastává: “Fanoušci čekali, že bude pokračovat tam, kde před třemi lety skončil, ale v F1 to prostě tak nejde. Tento sport se změnil a je těžké se vrátit po třech letech. Nemá monopost, se kterým by dosáhl na vítězství a srovnávat jej můžem jen s Nico Rosbergem. Začíná se mu velmi přibližovat. Michaelův návrat není špatný.“
Co říká Adrian na otázku o své budoucnosti?: “To ještě nevím, ale doufám, že se vše brzy vyjasní. Chci udělat správné rozhodnutí. Rozhodnout jsem se chtěl před 4 týdny, ale je to těžké. Čekají všichni, takže musím i já.“
Kam by měl Adrian Sutil jít? Další možností se jeví stáj Renault, ve které by mohl nahradit Petrova, který zatím získal jen 19 bodů.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.