Šéf stáje F1 Red Bull Christian Horner připustil, že tým před Velkou cenou Brazílie zváží taktiku a ve prospěch zisku titulu mistra světa podpoří pilota Marka Webbera na úkor jeho stájového kolegy Sebastiana Vettela. Informaci přinesl v pondělí server Autosportu.
Nedělní Velká cena Koreje přinesla pro Red Bull tragický výsledek, poprvé v sezoně nezískal ani bod, když Mark Webber havaroval a Sebastian Vettel odstoupil deset kol před cílem z první pozice, když mu vypověděl motor. To umožnilo španělskému pilotovi Ferrari Fernandu Alonsovi vyhrát závod a převzít vedení v mistrovství světa. Vettel nyní ztrácí 25 bodů na nového lídra Alonsa a čtrnáct bodů na Webbera. Red Bull riskuje, že svůj premiérový titul nezíská, pokud si jeho jezdci budou brát body navzájem.
Pokud by Vettel vyhrál oba zbývající závody a Webber skončil pokaždé druhý, titul by přesto mohl získat Alonso, kdyby v obou případech dojel třetí. Red Bull, který v průběhu sezony musel čelit obvinění, že preferuje třiadvacetiletého Vettela na úkor o jedenáct let staršího Webbera, zatím nechával jezdce závodit mezi sebou, protože nechce degradovat mladého Němce do role týmové dvojky.
Šéf týmu Christian Horner však po Velké ceně Koreje připustil, že tým bude muset zvážit nějakou taktiku pro závod v Brazílii. "Neměl jsem zatím čas probrat všechny matematické možnosti a scénáře, ale rozhodně se na to budeme muset před Velkou cenou Brazílie podívat," řekl Horner.
"Ale základem pro oba piloty samozřejmě bude dojet oba závody před Fernandem a Lewisem," zmínil Horner zbývající dva kandidáty na titul, Fernanda Alonsa a Brita Lewise Hamiltona z McLarenu. Přestože použití taktiky nevyloučil, Horner současně řekl, že dva závody před koncem sezony je příliš brzy na to dát Webberovi post týmového jezdce číslo jedna.
"Během Velké ceny Koreje jsme mohli vidět, že lídr mistrovství světa se změnil mezi třemi různými jezdci ve třech různých bodech závodu. My jsme pak Fernandovi darovali pětadvacet bodů, což je samozřejmě frustrující, ale věřím, že letošní šampionát se rozhodne až v závěrečném závodě v Abú Zabí. Mark je teď druhý, Sebastian klesl na čtvrté místo, ale mezi čtvrtým Vettelem a prvním Alonsem je rozdíl pětadvaceti bodů, to znamená jen jedno vítězství. Situace se může hodně rychle změnit, kolikrát jsme to už letos viděli... Takže je nemožné předpovídat, co se stane v Brazílii a v Abú Zabí," zmínil Horner poslední dva závody šampionátu.- mediafax -
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.