Šéf stáje F1 Red Bull Christian Horner připustil, že tým před Velkou cenou Brazílie zváží taktiku a ve prospěch zisku titulu mistra světa podpoří pilota Marka Webbera na úkor jeho stájového kolegy Sebastiana Vettela. Informaci přinesl v pondělí server Autosportu.
Nedělní Velká cena Koreje přinesla pro Red Bull tragický výsledek, poprvé v sezoně nezískal ani bod, když Mark Webber havaroval a Sebastian Vettel odstoupil deset kol před cílem z první pozice, když mu vypověděl motor. To umožnilo španělskému pilotovi Ferrari Fernandu Alonsovi vyhrát závod a převzít vedení v mistrovství světa. Vettel nyní ztrácí 25 bodů na nového lídra Alonsa a čtrnáct bodů na Webbera. Red Bull riskuje, že svůj premiérový titul nezíská, pokud si jeho jezdci budou brát body navzájem.
Pokud by Vettel vyhrál oba zbývající závody a Webber skončil pokaždé druhý, titul by přesto mohl získat Alonso, kdyby v obou případech dojel třetí. Red Bull, který v průběhu sezony musel čelit obvinění, že preferuje třiadvacetiletého Vettela na úkor o jedenáct let staršího Webbera, zatím nechával jezdce závodit mezi sebou, protože nechce degradovat mladého Němce do role týmové dvojky.
Šéf týmu Christian Horner však po Velké ceně Koreje připustil, že tým bude muset zvážit nějakou taktiku pro závod v Brazílii. "Neměl jsem zatím čas probrat všechny matematické možnosti a scénáře, ale rozhodně se na to budeme muset před Velkou cenou Brazílie podívat," řekl Horner.
"Ale základem pro oba piloty samozřejmě bude dojet oba závody před Fernandem a Lewisem," zmínil Horner zbývající dva kandidáty na titul, Fernanda Alonsa a Brita Lewise Hamiltona z McLarenu. Přestože použití taktiky nevyloučil, Horner současně řekl, že dva závody před koncem sezony je příliš brzy na to dát Webberovi post týmového jezdce číslo jedna.
"Během Velké ceny Koreje jsme mohli vidět, že lídr mistrovství světa se změnil mezi třemi různými jezdci ve třech různých bodech závodu. My jsme pak Fernandovi darovali pětadvacet bodů, což je samozřejmě frustrující, ale věřím, že letošní šampionát se rozhodne až v závěrečném závodě v Abú Zabí. Mark je teď druhý, Sebastian klesl na čtvrté místo, ale mezi čtvrtým Vettelem a prvním Alonsem je rozdíl pětadvaceti bodů, to znamená jen jedno vítězství. Situace se může hodně rychle změnit, kolikrát jsme to už letos viděli... Takže je nemožné předpovídat, co se stane v Brazílii a v Abú Zabí," zmínil Horner poslední dva závody šampionátu.- mediafax -
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.