Šéf stáje F1 Red Bull Christian Horner připustil, že tým před Velkou cenou Brazílie zváží taktiku a ve prospěch zisku titulu mistra světa podpoří pilota Marka Webbera na úkor jeho stájového kolegy Sebastiana Vettela. Informaci přinesl v pondělí server Autosportu.
Nedělní Velká cena Koreje přinesla pro Red Bull tragický výsledek, poprvé v sezoně nezískal ani bod, když Mark Webber havaroval a Sebastian Vettel odstoupil deset kol před cílem z první pozice, když mu vypověděl motor. To umožnilo španělskému pilotovi Ferrari Fernandu Alonsovi vyhrát závod a převzít vedení v mistrovství světa. Vettel nyní ztrácí 25 bodů na nového lídra Alonsa a čtrnáct bodů na Webbera. Red Bull riskuje, že svůj premiérový titul nezíská, pokud si jeho jezdci budou brát body navzájem.
Pokud by Vettel vyhrál oba zbývající závody a Webber skončil pokaždé druhý, titul by přesto mohl získat Alonso, kdyby v obou případech dojel třetí. Red Bull, který v průběhu sezony musel čelit obvinění, že preferuje třiadvacetiletého Vettela na úkor o jedenáct let staršího Webbera, zatím nechával jezdce závodit mezi sebou, protože nechce degradovat mladého Němce do role týmové dvojky.
Šéf týmu Christian Horner však po Velké ceně Koreje připustil, že tým bude muset zvážit nějakou taktiku pro závod v Brazílii. "Neměl jsem zatím čas probrat všechny matematické možnosti a scénáře, ale rozhodně se na to budeme muset před Velkou cenou Brazílie podívat," řekl Horner.
"Ale základem pro oba piloty samozřejmě bude dojet oba závody před Fernandem a Lewisem," zmínil Horner zbývající dva kandidáty na titul, Fernanda Alonsa a Brita Lewise Hamiltona z McLarenu. Přestože použití taktiky nevyloučil, Horner současně řekl, že dva závody před koncem sezony je příliš brzy na to dát Webberovi post týmového jezdce číslo jedna.
"Během Velké ceny Koreje jsme mohli vidět, že lídr mistrovství světa se změnil mezi třemi různými jezdci ve třech různých bodech závodu. My jsme pak Fernandovi darovali pětadvacet bodů, což je samozřejmě frustrující, ale věřím, že letošní šampionát se rozhodne až v závěrečném závodě v Abú Zabí. Mark je teď druhý, Sebastian klesl na čtvrté místo, ale mezi čtvrtým Vettelem a prvním Alonsem je rozdíl pětadvaceti bodů, to znamená jen jedno vítězství. Situace se může hodně rychle změnit, kolikrát jsme to už letos viděli... Takže je nemožné předpovídat, co se stane v Brazílii a v Abú Zabí," zmínil Horner poslední dva závody šampionátu.- mediafax -
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.