Robert Kubica se kvalifikoval na osmém místě, bude tedy startovat z takzvané "špinavé stopy". Jak tuto skutečnost vidí sám polský pilot?
Po vynikajícím třetím tréninku, který Kubica vyhrál, se mu v kvalifikaci nepovedlo zajet lepší než osmé místo a bude startovat ze špinavé stopy.
"Piloti startující z levé strany jsou ve veliké nevýhodě. Pokud tedy nebude pršet," řekl Polák Autosportu. "Mnohem raději bych tak startoval z jedenácté pozice, protože bych měl větší šanci na útok hned po startu."
A má pravdu. Ideální stopa vede podél pravé strany trati, tudíž je přece jen trochu uježděnější. Naopak, levá strana má pořád kluzký a zaprášený asfalt, na kterém se bude startovat opravdu špatně.
Dále Kubica řekl, že závod by měl být zajímavou záležitostí, i proto, že trať je stále zaprášená, tudíž nikdo neví, jak přesně se v danou chvíli vůz zachová. To může přinést řadu zajímavých, ale i nebezpečných situací.
"I když se vám povede dostat se k někomu tak blízko, abyste ho mohli předjet, bude to velice obtížné, protože rozdíl mezi jízdou ve stopě a mimo ni je obrovský."
Kvalita povrchu trati v Koreji je mizivá
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.