Jak se Robert Kubica po Suzuce připravoval na závod v Koreji a co si myslí o novém okruhu?
Roberte, prach již opět usedl po závodním víkendu v Suzuce. Jak hodnotíš víkend v Japonsku?Byl jsem příjemně překvapen úrovni naší výkonnosti. Doufal jsem, že na tom budeme lépe než v Singapuru, protože Suzuka se více podobá Spa, ale nečekal jsem, že tam budeme až tak rychlí. V kvalifikaci jsme se hodně snažili a byl jsem překvapený, že jsem tak vysoko na roštu, žel nakonec jsme nic nezískali. Takové už je ale závodění: problémy mohou nastat, už jsem na to pak dále nemyslel.
Korea je nová pro všechny, co o ní víš?Viděl jsem videa na YouTube a snažil se posbírat s týmem co nejvíce informací. Odjedu pár virtuálních kol, abych poznal trať před tím, než na ní ve čtvrtek vyrazím s inženýry. Abych byl upřímný, během prvních instalačních kol získáte více informací než během jakékoliv přípravy.
Co si myslíš o okruhu?Trať vypadá dost zajímavě. Je tam kousek všeho: dlouhé zatáčky, rychlé a pomalé části a poslední sektor se zdá být docela náročný. Hodně bude záležet na úrovni přilnavosti asfaltu. Pokud bude vysoká, pak se některé zatáčky budou dát projíždět na plno, pokud bude nízká, bude to velká výzva.
Tento rok jsme viděli, jak se přilnavost s novým asfaltem hodně liší - při závodech jako byl Hockenheim a Kanada. Proto se velmi obtížně předpovídá, co se stane o víkendu v Koreji a jak konkurenceschopní vzhledem k soupeřům budeme.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.