Jak se Robert Kubica po Suzuce připravoval na závod v Koreji a co si myslí o novém okruhu?
Roberte, prach již opět usedl po závodním víkendu v Suzuce. Jak hodnotíš víkend v Japonsku?Byl jsem příjemně překvapen úrovni naší výkonnosti. Doufal jsem, že na tom budeme lépe než v Singapuru, protože Suzuka se více podobá Spa, ale nečekal jsem, že tam budeme až tak rychlí. V kvalifikaci jsme se hodně snažili a byl jsem překvapený, že jsem tak vysoko na roštu, žel nakonec jsme nic nezískali. Takové už je ale závodění: problémy mohou nastat, už jsem na to pak dále nemyslel.
Korea je nová pro všechny, co o ní víš?Viděl jsem videa na YouTube a snažil se posbírat s týmem co nejvíce informací. Odjedu pár virtuálních kol, abych poznal trať před tím, než na ní ve čtvrtek vyrazím s inženýry. Abych byl upřímný, během prvních instalačních kol získáte více informací než během jakékoliv přípravy.
Co si myslíš o okruhu?Trať vypadá dost zajímavě. Je tam kousek všeho: dlouhé zatáčky, rychlé a pomalé části a poslední sektor se zdá být docela náročný. Hodně bude záležet na úrovni přilnavosti asfaltu. Pokud bude vysoká, pak se některé zatáčky budou dát projíždět na plno, pokud bude nízká, bude to velká výzva.
Tento rok jsme viděli, jak se přilnavost s novým asfaltem hodně liší - při závodech jako byl Hockenheim a Kanada. Proto se velmi obtížně předpovídá, co se stane o víkendu v Koreji a jak konkurenceschopní vzhledem k soupeřům budeme.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.