Jak se Robert Kubica po Suzuce připravoval na závod v Koreji a co si myslí o novém okruhu?
Roberte, prach již opět usedl po závodním víkendu v Suzuce. Jak hodnotíš víkend v Japonsku?Byl jsem příjemně překvapen úrovni naší výkonnosti. Doufal jsem, že na tom budeme lépe než v Singapuru, protože Suzuka se více podobá Spa, ale nečekal jsem, že tam budeme až tak rychlí. V kvalifikaci jsme se hodně snažili a byl jsem překvapený, že jsem tak vysoko na roštu, žel nakonec jsme nic nezískali. Takové už je ale závodění: problémy mohou nastat, už jsem na to pak dále nemyslel.
Korea je nová pro všechny, co o ní víš?Viděl jsem videa na YouTube a snažil se posbírat s týmem co nejvíce informací. Odjedu pár virtuálních kol, abych poznal trať před tím, než na ní ve čtvrtek vyrazím s inženýry. Abych byl upřímný, během prvních instalačních kol získáte více informací než během jakékoliv přípravy.
Co si myslíš o okruhu?Trať vypadá dost zajímavě. Je tam kousek všeho: dlouhé zatáčky, rychlé a pomalé části a poslední sektor se zdá být docela náročný. Hodně bude záležet na úrovni přilnavosti asfaltu. Pokud bude vysoká, pak se některé zatáčky budou dát projíždět na plno, pokud bude nízká, bude to velká výzva.
Tento rok jsme viděli, jak se přilnavost s novým asfaltem hodně liší - při závodech jako byl Hockenheim a Kanada. Proto se velmi obtížně předpovídá, co se stane o víkendu v Koreji a jak konkurenceschopní vzhledem k soupeřům budeme.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.