Stáj Renault získala mistrovské tituly v letech 2005 a 2006. Během těchto dvou let stáj získala 15 vítězství. Podle svého technického ředitele Jamese Allisona může příští rok bojovat o titul - i díky schopnostem Roberta Kubicy.
Zcela odlišné výsledky však přišly v roce 2007. V roce 2008 Renault vyhrál „pouze“ dvakrát. Letos to na vítězství rozhodně nevypadá, uvidíme, jestli se stáj dotáhne na Mercedes. Přesto by výborné výsledky Roberta Kubici v posledních Velkých cenách mohly být odrazovým můstkem pro příští šampionát.
Díky odmítnutí Raikkonena akceptovat nabídku usednout do kokpitu Renault to vypadá, že stáj bude jezdit i příští rok ve stejném obsazení, tedy Robert Kubica a Vitalij Petrov. „Kubica je jedním ze špičkových jezdců,“ řekl technický šéf Renault James Allison. „Když nejezdí v první desítce, tak vždy víte, že je to o autu a ne o něm. Není jen neuvěřitelně rychlý, ale můžete se spolehnout na to, že rychlé kolo odjede vždy, když to bude třeba.“
Allison je přesvědčen, že se Renault v příštím šampionátě vrátí na cestu, která vede k vítězství. „Nevidím důvod, proč bychom v roce 2011 opět nemohli bojovat o vítězství. Když postavíme monopost, který bude mít jen 50 % šanci získat titul, tak on to i dokáže. A to nemůže o svém jezdci říct žádný tým. On je předurčen k tomu, aby byl mistrem světa, o tom není pochyb. Pod tlakem nedělá žádné chyby a zajíždí rychlé časy téměř v každém kole."
Nezbývá tedy nic jiného, než připravit ten monopost. Představitelé francouzského týmu mluví o tom, že vývoj nového monopostu je na dobré cestě. „Máme lepší výbavu na výrobu. Naše CFD oddělení je velmi účinné a díky aerotunelu také máme lepší simulační možnosti.“
Proč je Robert Kubica tak výjímečný? „Od každého vždy hodně očekává, je sebevědomý, je náročný a dotíravý, ale velké nároky klade i sám na sebe. Mít takového top jezdce umožní týmu vynikající základ, na kterém se dá stavět. Když se na něj díváme, velmi se podobá Fernandu Alonsovi. Rozdíl je v tom, že je na sebe ještě přísnější a ještě víc touží po titulu,“ dodal James Allison.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.