Stáj Renault získala mistrovské tituly v letech 2005 a 2006. Během těchto dvou let stáj získala 15 vítězství. Podle svého technického ředitele Jamese Allisona může příští rok bojovat o titul - i díky schopnostem Roberta Kubicy.
Zcela odlišné výsledky však přišly v roce 2007. V roce 2008 Renault vyhrál „pouze“ dvakrát. Letos to na vítězství rozhodně nevypadá, uvidíme, jestli se stáj dotáhne na Mercedes. Přesto by výborné výsledky Roberta Kubici v posledních Velkých cenách mohly být odrazovým můstkem pro příští šampionát.
Díky odmítnutí Raikkonena akceptovat nabídku usednout do kokpitu Renault to vypadá, že stáj bude jezdit i příští rok ve stejném obsazení, tedy Robert Kubica a Vitalij Petrov. „Kubica je jedním ze špičkových jezdců,“ řekl technický šéf Renault James Allison. „Když nejezdí v první desítce, tak vždy víte, že je to o autu a ne o něm. Není jen neuvěřitelně rychlý, ale můžete se spolehnout na to, že rychlé kolo odjede vždy, když to bude třeba.“
Allison je přesvědčen, že se Renault v příštím šampionátě vrátí na cestu, která vede k vítězství. „Nevidím důvod, proč bychom v roce 2011 opět nemohli bojovat o vítězství. Když postavíme monopost, který bude mít jen 50 % šanci získat titul, tak on to i dokáže. A to nemůže o svém jezdci říct žádný tým. On je předurčen k tomu, aby byl mistrem světa, o tom není pochyb. Pod tlakem nedělá žádné chyby a zajíždí rychlé časy téměř v každém kole."
Nezbývá tedy nic jiného, než připravit ten monopost. Představitelé francouzského týmu mluví o tom, že vývoj nového monopostu je na dobré cestě. „Máme lepší výbavu na výrobu. Naše CFD oddělení je velmi účinné a díky aerotunelu také máme lepší simulační možnosti.“
Proč je Robert Kubica tak výjímečný? „Od každého vždy hodně očekává, je sebevědomý, je náročný a dotíravý, ale velké nároky klade i sám na sebe. Mít takového top jezdce umožní týmu vynikající základ, na kterém se dá stavět. Když se na něj díváme, velmi se podobá Fernandu Alonsovi. Rozdíl je v tom, že je na sebe ještě přísnější a ještě víc touží po titulu,“ dodal James Allison.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.