Kamuj Kobajaši se v neděli po sedmi letech ukázal před domácími fanoušky a předvedl srdnatý výkon. Tým Sauber doufá, že jeho strhující jízda kromě zájmu médií přilákala také pozornost potenciálních japonských sponzorů.
Kamuj Kobajaši byl bezesporu jednou z hvězd Velké ceny Japonska. Bojovně se vrhal do každé příležitosti k předjetí, několikrát se vozů svých soupeřů dokonce dotkl. Díky těmto divokým předjížděcím manévrům nakonec dojel sedmý. V Sauberu nyní doufají, že si výrazného mladého jezdce všimli i japonští investoři.
„Ideálně byste si od domácího jezdce přáli takový výkon. Podle mě odvedl skvělou práci, protože byl pod velkým tlakem veřejnosti, mohli jsme také vidět, jakému zájmu médií se těšil. Je to ideální situace pro japonský trh. Chápeme ekonomické těžkosti, hlavně v Japonsku, ale doufáme, že tenhle výkon je postrčí k jeho podpoře,“ okomentovala Kobajašiho přínos výkonná ředitelka Sauberu Monisha Kaltenbornová.
Kobajašiho jízda byla chvílemi hodně divoká, Kaltenbornová se však o něj podle vlastních slov nebála.
„Když ho vidíte dělat takovéhle věci, chvilku máte starost a doufáte, že se všechno podaří. Na druhou stranu od něj očekáváme, že bude bojovat. Čekáme, že bude dělat takové věci – a on je samozřejmě docela odvážný,“ pochválila Japonce ředitelka.
Kobajaši si už dříve svým dravým jezdeckým stylem zajistil závodní sedačku na příští sezónu. Jeho současný zaměstnavatel s ním již před měsícem prodloužil smlouvu. O stejném štěstí nemohl mluvit Kobajašiho bývalý kolega de la Rosa, kterého od Velké ceny Singapuru nahradil Nick Heidfeld. Ani Němec se však v kokpitu příliš neohřeje. V roce 2011 obsadí druhou sedačku v Sauberu Sergio Pérez.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.