Technický ředitel Williamsu Sam Michael volá po zavedení speciálních monzunových pneumatik, které by umožnili ježdění i v takových deštivých podmínkách, jaké dnes zažila Suzuka.
Během dnešního dne zajeli měřený čas ve třetím tréninku pouze dva piloti. Déšť sílil, proto byla nakonec kvalifikace přesunuta na neděli. Podle Sama Michaela se však klidně mohlo jet - kdyby týmy měly k dispozici monzunové pneumatiky.
"Kdybychom s tím přišli, nebylo by to zas tak obtížné, abych byl upřímný," uvádí technický ředitel Williamsu. "Akorát bychom museli změnit pravidla, abychom mohli používat tyto pneumatiky - monzunové, které by měly 10 - 12 mm hluboký vzorek."
"Samozřejmě by byly o pět či deset vteřin na kolo pomalejší za běžného deště, ale v takových podmínkách bychom je nepoužili. Pouze za podobných okolností, jako panovaly dnes. FIA by jen vydala zprávu: 'Musíte použít monzunové pneumatiky.' Podle mě je to možné i v době, kdy máme jediného dodavatele," vysvětluje Michael.
"Kdyby byla neděle, závod by byl zrušen a vy byste se těšili na pondělní závod, což by narušilo spoustu věcí. Náklady na sadu monzunových pneumatiky by ve srovnání s tím byly podstatně nižší. Možná byste je použili pouze jednou za tři roky, ale měli byste aspoň něco," uvádí Australan.
O zábavu v boxové uličce se dnes staraly lodičky
Podle něj dnešní den neudělal Formuli 1 nejlepší reklamu: "I když změna a věci, které jsou jiné než obvykle, jsou zajímavé, není to dobré sledovat hodinu televizi, kde všichni sledují, jak si ostatní pouštějí boxovou uličkou lodičky. Je to legrace 30 vteřin, ale hodinu?"
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.