Už je to tak trochu ohraná písnička: křídla Red Bullu se navzdory zpřísněným testům FIA prohýbají vesele dál. Vzniká otázka: jsou v Red Bullu geniální konstruktéři nebo podvodníci?
Během dnešních tréninků pozornému divákovi neušlo podivné chování předních křídel Red Bullu. V rychlejších zatáčkách bočnice křídel kopírovaly povrch dráhy těsně nad povrchem.
A to navzdory tomu, že FIA v Belgii zpřísnila zátěžové testy předních křídel a v Itálii si posvítila na prohýbání přední části podlahy.
V Singapuru to tak patrné nebylo (možná se prohýbala také, ale nevšiml jsem si toho). Při nedostatku rychlých zatáček ani nebylo k takové flexibilitě moc místa.
Zajímavé také bylo, že náskok Red Bullu na trati, který jim měla dle jejich vlastních slov sedět snad ještě lépe než Hungaroring, byl ten tam. Alonso ztrácel maximálně 2 desetiny, McLaren dvojnásobek.
Sebastian Vettel ve druhém měřeném tréninku v Suzuce
Křídla se dle dnešních záběrů kamer stále nadměrně prohýbají, což může být dáno i flexibilitou podlahy (nebo pouze jí). Jsem zvědav na snímky bystrých fotografů z dnešních tréninků a na to, jestli si začne opět některý z týmů s blížícím se závěrem stěžovat. Soupeři již zřejmě dobře ví, že s tím letos již nic neudělají a jsou s tím možná smířeni.
Tentýž muž v jiné části trati
Odpověď na otázku z úvodu nicméně nechám na vás, klidně se o váš názor podělte v diskusi pod článkem. Jen připomenu, že testy FIA nic podezřelého u Red Bullu neodhalily - z tohoto pohledu je auto legální. Je vše jen nafouknutá bublina nebo to má co do činění i s neschopností FIA?
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.