Podle Rubense Barrichella a Roberta Kubici, je potřeba zapracovat na únikových zónách, které v současném podání neodpovídají základnímu standardu bezpečnosti na okruzích.
Na prohlídce trati před Velkou cenou Japonska, se několik pilotů vyjádřilo k otázce bezpečnosti na okruhu v Suzuce. Především si vzali na paškál bezpečnostní únikové zóny, které v současném provedení neodpovídají standardu, na který jsou ve Formuli 1 zvyklí.
Mezi těmito piloty je samozřejmě, Rubens Barrichello, který znovu zopakoval všechna pozitiva i negativa japonských tratí, v konečném shrnuti se shodli na postupném procesu modernizace únikových zón.
„Tady jste pořád na limitu. Cítíte adrenalin po celou dobu, a to je to, co piloti mají rádi“, řekl brazilský pilot na adresu okruhu v Suzuce. „Práce, které tu byly provedeny, se zdají být užitečné, ale stále je to okruh starého stylu, na kterém je zapotřebí zlepšit únikové zóny, zvláště ty v esíčkách."
„Vždy je to o úhlu pohledu: pokud budu pilotem, který je trochu blázen, bude se mi líbit jezdit několik centimetrů od betonových zídek, ale pokud budu mít trochu zodpovědný přístup, pak musím uznat, že by bylo dobré mít ještě několik metrů asfaltu mezi dráhou a zídkou."
Také Robert Kubica souhlasí s názorem Rubense Barrichella: „Z pohledu bezpečnosti, bych řekl že Suzuka nepatří mezi tratě s vyšším standardem, víme o tom a je zapotřebí, abychom k tomu přistupovali zodpovědně."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.