Robert Kubica vyjádřil zklamání z toho, že po jeho boku neusedne příští rok do závodního kokpitu Renaultu bývalý mistr světa Kimi Räikkönen. Vyjádřil se také k problému kvality týmového kolegy.
Fin včera zcela vyloučil, že by se do F1 vrátil příští rok v barvách francouzského týmu. Nazlobeně si stěžoval na zástupce Renaultu kvůli tomu, že jeho jméno zneužili pro vlastní marketingové účely.
Eric Boullier však dnes nařčení Räikkönena odmítl s tím, že jeho zájmu nikterak nezneužívali: "Po [závodě ve] Spa nás kontaktovali jeho manažeři. Chtěli otevřít rozhovory, ale poprosili jsme je, ať počkají." Renault se totiž chtěl zaměřit na hodnocení výkonnosti svého druhého pilota, Vitalije Petrova.
"Nikdy jsem nevyužil média a nespatřuji žádný přínos v tom, že jsem je informoval o zájmu Kimiho o místo u nás. Jaký by to mělo účel? V posledním týdnu to však vzbudilo velký zájem médií, která o tom neustále informovala. Zřejmě pro to, že neměla o čem psát - a to podle mě Kimiho naštvalo," dodal Boullier, jenž od včera nahradil na pozici ředitele závodního týmu odcházejícího Boba Bella.
Robert Kubica se na Kimiho již docela těšil: "Osobně jsem si myslel, že tam je šance, ale očividně to již není tento případ. To, co [Kimi] řekl, je něco úplně jiného, než jak to původně vypadalo.
Jsem z toho tak trochu zklamaný, protože bych měl velkou radost, pokud bychom byli spolu v jednom týmu. Je skvělým pilotem a mít mistra světa za svého kolegu by bylo opravdu dobré a ostatně to podle mě Renault i potřebuje. Ale očividně to nevyšlo, opravdu nevím, co k tomu dodat."
Jeho týmovým kolegou je v současnosti Vitalij Petrov, jemuž jistí pozici bohatí ruští sponzoři. K otázce druhého pilota Kubica řekl: "Myslím, že pro pozici, v niž se nacházíme, by pro tým byli největším přínosem dva silní piloti, pokud by jen to bylo možné.
Je normální, že musíte vyhodnotit svou pozici a podívat se na to, jak si stojíte. Žel tohle však není mou práce, to je práce pro lidi, kteří vedou tým, takže pro mě to je velmi, velmi jednoduché.
Největším přínosem pro tým a pro pilota je silný týmový kolega. Každý by souhlasil s tím, že čím máte silnějšího pilota, tím máte větší šanci na dobrý výsledek. Na druhou stranu musíte zhodnotit také to, zda jste schopni oba zaplatit a dovolit si s nimi jezdit. Naštěstí to však není má práce, jak jsem řekl," dodal Polák, jenž je letos tahounem Renaultu.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.