Robert Kubica vyjádřil zklamání z toho, že po jeho boku neusedne příští rok do závodního kokpitu Renaultu bývalý mistr světa Kimi Räikkönen. Vyjádřil se také k problému kvality týmového kolegy.
Fin včera zcela vyloučil, že by se do F1 vrátil příští rok v barvách francouzského týmu. Nazlobeně si stěžoval na zástupce Renaultu kvůli tomu, že jeho jméno zneužili pro vlastní marketingové účely.
Eric Boullier však dnes nařčení Räikkönena odmítl s tím, že jeho zájmu nikterak nezneužívali: "Po [závodě ve] Spa nás kontaktovali jeho manažeři. Chtěli otevřít rozhovory, ale poprosili jsme je, ať počkají." Renault se totiž chtěl zaměřit na hodnocení výkonnosti svého druhého pilota, Vitalije Petrova.
"Nikdy jsem nevyužil média a nespatřuji žádný přínos v tom, že jsem je informoval o zájmu Kimiho o místo u nás. Jaký by to mělo účel? V posledním týdnu to však vzbudilo velký zájem médií, která o tom neustále informovala. Zřejmě pro to, že neměla o čem psát - a to podle mě Kimiho naštvalo," dodal Boullier, jenž od včera nahradil na pozici ředitele závodního týmu odcházejícího Boba Bella.
Robert Kubica se na Kimiho již docela těšil: "Osobně jsem si myslel, že tam je šance, ale očividně to již není tento případ. To, co [Kimi] řekl, je něco úplně jiného, než jak to původně vypadalo.
Jsem z toho tak trochu zklamaný, protože bych měl velkou radost, pokud bychom byli spolu v jednom týmu. Je skvělým pilotem a mít mistra světa za svého kolegu by bylo opravdu dobré a ostatně to podle mě Renault i potřebuje. Ale očividně to nevyšlo, opravdu nevím, co k tomu dodat."
Jeho týmovým kolegou je v současnosti Vitalij Petrov, jemuž jistí pozici bohatí ruští sponzoři. K otázce druhého pilota Kubica řekl: "Myslím, že pro pozici, v niž se nacházíme, by pro tým byli největším přínosem dva silní piloti, pokud by jen to bylo možné.
Je normální, že musíte vyhodnotit svou pozici a podívat se na to, jak si stojíte. Žel tohle však není mou práce, to je práce pro lidi, kteří vedou tým, takže pro mě to je velmi, velmi jednoduché.
Největším přínosem pro tým a pro pilota je silný týmový kolega. Každý by souhlasil s tím, že čím máte silnějšího pilota, tím máte větší šanci na dobrý výsledek. Na druhou stranu musíte zhodnotit také to, zda jste schopni oba zaplatit a dovolit si s nimi jezdit. Naštěstí to však není má práce, jak jsem řekl," dodal Polák, jenž je letos tahounem Renaultu.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.