Red Bull odtajnil výsledky svého hospodaření za rok 2009. Z nich mimo jiné vyplývají zajímavé informace o týmu F1, Red Bull Racingu.
Rok 2009 znamenal pro Red Bull Racing definitivní připojení se k TOP týmům, které bojují o vítězství. Sebastien Vettel se stal s vozem RB5 z rukou geniálního Adriana Neweyho vice-mistrem světa a taktéž stáj obsadila v poháru konstruktérů druhé místo za Brawnem. Jenže tento vzestup s sebou přinesl taktéž zvýšení nákladů. Přímo od výrobce energetických nápojů, Red Bullu, přišlo na účet týmu vloni 120 milionů Euro.
Tyto vysoké náklady, které Dietrich Mateschitz do královské disciplíny motoristického sportu přinesl, se však také zhodnotily. Red Bull Racing rozhodně nepatří mezi týmy s největším rozpočtem. Velké náklady ale stáj investovala do vývoje a platů zaměstnanců. I přesto ale tým vloni vydělal 4 miliony Euro (rok před tím to byl necelý milion).
Je však zapotřebí vzít na vědomí, že se investovaná částka musela rozdělit mezi závodní stáj (Red Bull Racing) a vývojové oddělení (Red Bull Technology). Ze statistik jasně vyplývá, že stáje musely vloni výrazně zvýšit investice v oblasti vývoje (66 milionů Euro, rok předtím 55 milionů Euro). U Red Bull Racingu padla pravděpodobně velká částka na přestavbu vozu, který se musel přizpůsobit dvojitým difuzorům.
Celkový obrat týmu byl vloni 184 milionů Euro. Týmy jako McLaren nebo Ferrari protočí ve srovnání s Red Bullem mnohem více finančních prostředků. Pro Red Bull vloni pracovalo 592 zaměstnanců (v roce 2008 594). Částky na výplatních páskách jednotlivých zaměstnanců byly vloni také mnohem vyšší, což je pochopitelné, protože zaměstnanci pobírali bonusy za úspěchy na tratích. Oficiálně pracuje pro závodní tým pouze 61 lidí, zbytek je veden pod Red Bull Technology.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.