Kamuj Kobajaši jezdí ve formuli jedna teprve rok, doma v Japonsku je to však velká hvězda. Na závod v Suzuce se tak pochopitelně těší z trochu jiných důvodů, než jeho týmový kolega Nick Heidfeld. Pro fanoušky japonského jezdce bude na okruhu dokonce vyhrazen speciální prostor, který už je beznadějně vyprodán.
Kobajaši závodil v monopostu formule jedna poprvé loni ve Velké ceně Brazílie, když nahradil zraněného Tima Glocka z Toyoty. Za německého závodníka zaskakoval už ve volných trénincích v Japonsku, kvalifikace se však nezúčastnil a nemohl tedy ani závodit.
Toyota Kobajašiho služeb využila i při posledním závodě v Abú Zabí, kde dojel na bodech. Není divu, že po výrazném mladíkovi letos sáhl tým Sauber, kde odvádí velmi solidní výkony. Kobajaši se za týden poprvé představí ve formuli jedna před domácími fanoušky a na tuto událost se pochopitelně hodně těší.
„Jsem Japonec a Suzuka je tedy mým domácím závodem, přestože jsem v Japonsku za posledních sedm let moc času nestrávil. Když jsem tam naposled závodil, bylo mi sedmnáct. Samozřejmě znám ten okruh docela dobře, loni jsem tam pro Toyotu odjel volné tréninky. Podle mě je to krásný okruh a mám na něm rád každý kousíček.
Po celou délku trati představuje opravdovou výzvu. Bude to pro mě hodně vzrušující a vím, že tam bude spousta mých fanoušků. Je pro ně vyhrazeno speciální místo, ty dva tisíce lístků se prodaly velmi rychle,“ popsal Kobajaši své pocity před závodem. Domů do Japonska se vydal hned po závodě v Singapuru. Kromě závodních příprav se věnoval i příjemnějším věcem.
„Jídlo a japonské lázně, to je něco, na co se musíte těšit,“ řekl Kobajaši. Podobného názoru je i jeho kolega Nick Heidfeld. Němec v kokpitu Sauberu vystřídal od Velké ceny Singapuru Pedra de la Rosu.
Noví týmoví kolegové Kobajaši a Heidfeld se shodnou minimálně na tom, že se nemohou dočkat Velké ceny Japonska.
„Mám rád jídlo, kulturu a nadšení fanoušků. Užívají si Velkou cenu Japonska opravdu hodně a na to je skvělý pohled. Suzuka má velmi příjemný rytmus a úžasnou proměnlivost. Esíčka v prvním sektoru jsou opravdu nádherná. Když je dobře projedete, je to neskutečná zábava,“ řekl Heidfeld. Kobajašiho kolega se do Suzuky těší i proto, že je to jeho oblíbená trať. Věří, že se mu v závodě povede lépe než v Singapuru.
„Opravdu se do Suzuky těším. Je to můj nejoblíbenější okruh a bude to můj druhý závod s týmem, sammozřejmě už budu o autě mnohem víc vědět, to by mělo pomoct. Navíc prostě rád jezdím do Japonska,“ uzavřel Heidfeld.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.