Kamuj Kobajaši jezdí ve formuli jedna teprve rok, doma v Japonsku je to však velká hvězda. Na závod v Suzuce se tak pochopitelně těší z trochu jiných důvodů, než jeho týmový kolega Nick Heidfeld. Pro fanoušky japonského jezdce bude na okruhu dokonce vyhrazen speciální prostor, který už je beznadějně vyprodán.
Kobajaši závodil v monopostu formule jedna poprvé loni ve Velké ceně Brazílie, když nahradil zraněného Tima Glocka z Toyoty. Za německého závodníka zaskakoval už ve volných trénincích v Japonsku, kvalifikace se však nezúčastnil a nemohl tedy ani závodit.
Toyota Kobajašiho služeb využila i při posledním závodě v Abú Zabí, kde dojel na bodech. Není divu, že po výrazném mladíkovi letos sáhl tým Sauber, kde odvádí velmi solidní výkony. Kobajaši se za týden poprvé představí ve formuli jedna před domácími fanoušky a na tuto událost se pochopitelně hodně těší.
„Jsem Japonec a Suzuka je tedy mým domácím závodem, přestože jsem v Japonsku za posledních sedm let moc času nestrávil. Když jsem tam naposled závodil, bylo mi sedmnáct. Samozřejmě znám ten okruh docela dobře, loni jsem tam pro Toyotu odjel volné tréninky. Podle mě je to krásný okruh a mám na něm rád každý kousíček.
Po celou délku trati představuje opravdovou výzvu. Bude to pro mě hodně vzrušující a vím, že tam bude spousta mých fanoušků. Je pro ně vyhrazeno speciální místo, ty dva tisíce lístků se prodaly velmi rychle,“ popsal Kobajaši své pocity před závodem. Domů do Japonska se vydal hned po závodě v Singapuru. Kromě závodních příprav se věnoval i příjemnějším věcem.
„Jídlo a japonské lázně, to je něco, na co se musíte těšit,“ řekl Kobajaši. Podobného názoru je i jeho kolega Nick Heidfeld. Němec v kokpitu Sauberu vystřídal od Velké ceny Singapuru Pedra de la Rosu.
Noví týmoví kolegové Kobajaši a Heidfeld se shodnou minimálně na tom, že se nemohou dočkat Velké ceny Japonska.
„Mám rád jídlo, kulturu a nadšení fanoušků. Užívají si Velkou cenu Japonska opravdu hodně a na to je skvělý pohled. Suzuka má velmi příjemný rytmus a úžasnou proměnlivost. Esíčka v prvním sektoru jsou opravdu nádherná. Když je dobře projedete, je to neskutečná zábava,“ řekl Heidfeld. Kobajašiho kolega se do Suzuky těší i proto, že je to jeho oblíbená trať. Věří, že se mu v závodě povede lépe než v Singapuru.
„Opravdu se do Suzuky těším. Je to můj nejoblíbenější okruh a bude to můj druhý závod s týmem, sammozřejmě už budu o autě mnohem víc vědět, to by mělo pomoct. Navíc prostě rád jezdím do Japonska,“ uzavřel Heidfeld.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.