Robert Kubica byl oficiálním hostem automobilky Renault na Mezinárodním autosalonu v Paříži.
Na Mezinárodním autosalonu v Paříži měl polský pilot možnost vyzkoušet nový model Fluence ZE, který je poháněný elektromotorem. Test absolvoval na speciální dráze, která je součástí výstavní haly.
„Jede to jako normální auto, vůz nabízí slušný točivý moment“, okomentoval elektromobil Kubica. „Ale jako závodník jsem zvyklý slýchat motor o 18000 otáčkách, takže to ticho je pro mě docela zvláštní až divné“.
Robert nebyl na autosalonu v Paříži náhodou, vše bylo součásti plánované návštěvy továrny Renault Sport Technologies, kde se vyrábí celá škála závodních strojů, od monopostů Formule Renault až po zbrusu nový Megane RS, který je určen pro světový šampionát v rally v kategorii N4. V rámci této návštěvy se Kubica pustil do rozhovoru s inženýry týmu, aby se dozvěděl o všech technických novinkách právě vyvíjeného vozu a zároveň, aby si naplánoval závěr roku ve kterém by chtěl absolvovat nějakou tu rally.
Robert se také vyjádřil k nadcházející Velké ceně Japonska: „Suzuka je můj oblíbený okruh. Všichni ho znají, není třeba mu dělat reklamu, všichni fanoušci motosportu ho milují. Je to jednoznačně nejlepší okruh, je tu pro pilota spousta výzev. Ale přinese také spoustu radosti".
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.