Robert Kubica byl oficiálním hostem automobilky Renault na Mezinárodním autosalonu v Paříži.
Na Mezinárodním autosalonu v Paříži měl polský pilot možnost vyzkoušet nový model Fluence ZE, který je poháněný elektromotorem. Test absolvoval na speciální dráze, která je součástí výstavní haly.
„Jede to jako normální auto, vůz nabízí slušný točivý moment“, okomentoval elektromobil Kubica. „Ale jako závodník jsem zvyklý slýchat motor o 18000 otáčkách, takže to ticho je pro mě docela zvláštní až divné“.
Robert nebyl na autosalonu v Paříži náhodou, vše bylo součásti plánované návštěvy továrny Renault Sport Technologies, kde se vyrábí celá škála závodních strojů, od monopostů Formule Renault až po zbrusu nový Megane RS, který je určen pro světový šampionát v rally v kategorii N4. V rámci této návštěvy se Kubica pustil do rozhovoru s inženýry týmu, aby se dozvěděl o všech technických novinkách právě vyvíjeného vozu a zároveň, aby si naplánoval závěr roku ve kterém by chtěl absolvovat nějakou tu rally.
Robert se také vyjádřil k nadcházející Velké ceně Japonska: „Suzuka je můj oblíbený okruh. Všichni ho znají, není třeba mu dělat reklamu, všichni fanoušci motosportu ho milují. Je to jednoznačně nejlepší okruh, je tu pro pilota spousta výzev. Ale přinese také spoustu radosti".
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.