Adrian Sutil lituje penalizace, kterou obdržel po skončení Velké ceny Singapuru. Radost má však z toho, že přesto skončil na bodech.
V závodě, který začínal na super-měkké směsi, vsadil na výjezd safety-caru. Po jeho vyjetí zajel hned po třetím kole do boxů. Zastávka nebyla ideální, ale dokázal se dostat před Hülkenberga i Petrova. Po závodě však přišel trest.
Kvůli čemu byl penalizován? Svůj pohled na situaci vysvětluje Sutil takto: "Tři auta se snažila projet sedmou zatáčkou, já jsem byl na vnějšku. Vyjel jsem mimo. Nikdo mě nevytlačil, ale musel jsem využít vnější únikovou zónu. Nic jsem tím nezískal: když se dostanete mimo, je to těžké, klouže to a ztrácíte dvě vteřiny.
Nick byl přede mnou, jel prostředkem obrubníku. Když jsem šlápl na plyn, měl jsem pochopitelně lepší akceleraci. Myslím, že jsem mohl počkat, až sjede z obrubníku, jenže udělal chybu. Já jsem se jen snažil vyhnout nehodě."
Proto si pilot Force Indie myslí, že si trest nezasloužil: "Je to škoda. Byl to jeden z těch závodních incidentu, ale je smutné, když za něj po závodě dostanete 20 trestných vteřin."
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.