„Rudí býci“ dostali od Christiana Hornera volnost i před Velkou cenou Singapuru a v závodu budou bojovat každý sám za sebe.
Když se podíváme na jejich páteční dominantní výkony ve volných trénincích existuje riziko, že se bude opakovat situace z předešlých Velkých cen letošní sezóny, kdy se oba piloti Red Bullu sami obrali o body.
Na vzdory možným rizikům a faktu, že Sebastian Vettel ztrácí na lídra šampionátu a zároveň týmového kolegu Marka Webbera 24 bodů, majitel stáje Red Bull prohlásil, že neexistuje žádný tlak, aby byl zvýhodněn Australan. "Monza nic nezměnila," konstatoval majitel týmu Dietrich Mateschitz: "Podporujeme Marka i Sebastiana. Mají zelenou ve vzájemném souboji. Pokud oba mají ještě stále šanci na titul, tak nezasahujeme."
Mateschitzové komentáře přicházejí potom, co jeho poradce Helmut Marko prohlásil, že Red Bull Racing zvažuje změny v taktice. Mělo tomu tak být za předpokladu, že Webber skončí v Monze před Vettlem. "Kdyby Mark v Monze vyhrál a Sebastian nedokončil, vedli bychom snad nějakou diskuzi. Nic takového se však ale nestalo."
Marko rovněž připomněl že Vettel je v dotahování se lepší, i když měl nějaké problémy v určitých fázích letošního šampionátu. Na otázku, zda by tým udělal něco, co by přímo, anebo nepřímo pomohlo Sebastianovi Vettlovi, Helmut Marko odpověděl: "On určitě nic takového nepotřebuje. Sebastian dobře ví, že má jeden z nejlepších monopostů a tvrdě pracuje. To je vše."
Když je řeč o soupeřích v boji o titul, Helmut Marko ještě doplnil: "Z pohledu rychlosti si myslím, že Jenson Button není tam, kde ostatní. Na druhé straně má výborné závodní strategie a taktiky. Ferrari je s výkonem jednou nahoře, jindy dole. Fernanda Alonsa však z boje o titul nemůžeme vyloučit. Nevzdává se, dokud existuje i sebemenší naděje."
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.