Alan Jones, šampión z roku 1980, si je jistý, že Australan Mark Webber bude ke konci sezony silnějším z dvojce jezdců Red Bullu po mentální stránce.
Austrálie se nemůže pyšnit mistrem světa F1 od doby, kdy Alan zvedl nad hlavu trofej pro vítěze. Tehdy jezdil pro Williams. Jenže to už je 30 let. Mark Webber je v průběžném pořadí na vedoucím místě šampionátu a do konce sezony zbývá už jen pět závodů. Jezdec z Queanbeyan je v pozici, ze které by se mohl stát třetím Australanem, který by MS vyhrál. MS vyhrál ještě Jack Brabham, a to hned třikrát. Poprvé v roce 1959.
„Myslím, že se z toho stává trochu mentální bitva. Jsem za Markem v každé situaci. Mark si v F1 prošel tvrdou cestou. Závodil v některých nekonkurenceschopných týmech. V jeho prospěch hovoří také určité věci, které si Vettel prostě ještě nezažil. Přechází to spíše v mentální bitvu. Myslím, že Mark se s tím může mnohem lépe popasovat než Vettel,“ říká 63letý Jones.
„Myslím si, že nejdůležitější je, moc na to nemyslet, nesmíte tomu propadnout. Netlačit zbytečně na sebe. Musí zkusit získat co nevíc z každého závodu a to ostatní přijde, když bude dělat to samé, co dělal doposud. Pak nebude mít problém.“
Jones dodal ještě jednu pochvalu pro jezdce, kteří v MS letos jezdí. „Je to fascinující šampionát. Neměli jsme takový, ve kterém by o vítězství bojovalo pět jezdců a do konce zbývalo jen pět závodů, po řadu let.“
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.