Alan Jones, šampión z roku 1980, si je jistý, že Australan Mark Webber bude ke konci sezony silnějším z dvojce jezdců Red Bullu po mentální stránce.
Austrálie se nemůže pyšnit mistrem světa F1 od doby, kdy Alan zvedl nad hlavu trofej pro vítěze. Tehdy jezdil pro Williams. Jenže to už je 30 let. Mark Webber je v průběžném pořadí na vedoucím místě šampionátu a do konce sezony zbývá už jen pět závodů. Jezdec z Queanbeyan je v pozici, ze které by se mohl stát třetím Australanem, který by MS vyhrál. MS vyhrál ještě Jack Brabham, a to hned třikrát. Poprvé v roce 1959.
„Myslím, že se z toho stává trochu mentální bitva. Jsem za Markem v každé situaci. Mark si v F1 prošel tvrdou cestou. Závodil v některých nekonkurenceschopných týmech. V jeho prospěch hovoří také určité věci, které si Vettel prostě ještě nezažil. Přechází to spíše v mentální bitvu. Myslím, že Mark se s tím může mnohem lépe popasovat než Vettel,“ říká 63letý Jones.
„Myslím si, že nejdůležitější je, moc na to nemyslet, nesmíte tomu propadnout. Netlačit zbytečně na sebe. Musí zkusit získat co nevíc z každého závodu a to ostatní přijde, když bude dělat to samé, co dělal doposud. Pak nebude mít problém.“
Jones dodal ještě jednu pochvalu pro jezdce, kteří v MS letos jezdí. „Je to fascinující šampionát. Neměli jsme takový, ve kterém by o vítězství bojovalo pět jezdců a do konce zbývalo jen pět závodů, po řadu let.“
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.