Ross Brawn se ukázal jako schopný manažer, když převzal stáj Honda na pokraji bankrotu za symbolickou jednu libru. Ba co víc, v roce 2009 se zlatým písmem zapsal do análů Formule 1 výhrou v loňském mistrovství. S tím byl samozřejmě spojený i obrovský balík peněz.
Zkušený technický ředitel převzal 100 % akcií týmu Honda za 1 libru, aby o pár měsíců později prodal 75 % akcií týmu za 123 milionů eur, a to konkrétně společnosti Aabar a Daimler. Mimo to byla vlastníkům vyplacená dividenda v částce 20 milionů liber, z toho asi 3,2 milionů získal přímo Brawn. Navíc v roce 2009 získal Brawn díky svému platu víc než 5,6 milionů eur.
Z druhého úhlu pohledu je nutné zmínit skutečnost, že Brit velmi riskoval. Ještě v březnu se tým pohyboval v červených číslech a on sám si vzal úvěr ve výši 4 miliony eur. Tento úvěr však ještě do konce roku splatil a přitom si pořádně „namastil kapsu.“
Tuto skutečnost můžeme označit přímo za pohádkovou. Zatímco v roce 2008 vykázala Honda ztrátu ve výši 50 milionů eur, po ukončení loňské sezóny již hlásil tým z Brackley zisk ve výši 77 milionů eur.
Na inkasovaných ziscích měl zcela určitě i vliv redukce počtu zaměstnanců, a to ze 700 na 450. Jenom díky tomu tým ušetřil 15 milionů eur na platech. Celkově klesli operační náklady o 40 % na 123 milionů eur.
Obrat týmu tak za rok 2009 představoval 281 milionů eur, ve srovnání s rokem 2008 tedy šlo o 37,6 % nárůst. Za tučným ziskem nestojí jen příjmy od sponzorů a skupiny Virgin, ale i Bernie Ecclestone, který přerozděluje balík peněz určených na odměnu vítězů. Dodejme jen přání, aby se tučné zisky promítly do avizovaných lepších výsledků týmu Mercedes v nadcházející sezóně.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.