Ross Brawn se ukázal jako schopný manažer, když převzal stáj Honda na pokraji bankrotu za symbolickou jednu libru. Ba co víc, v roce 2009 se zlatým písmem zapsal do análů Formule 1 výhrou v loňském mistrovství. S tím byl samozřejmě spojený i obrovský balík peněz.
Zkušený technický ředitel převzal 100 % akcií týmu Honda za 1 libru, aby o pár měsíců později prodal 75 % akcií týmu za 123 milionů eur, a to konkrétně společnosti Aabar a Daimler. Mimo to byla vlastníkům vyplacená dividenda v částce 20 milionů liber, z toho asi 3,2 milionů získal přímo Brawn. Navíc v roce 2009 získal Brawn díky svému platu víc než 5,6 milionů eur.
Z druhého úhlu pohledu je nutné zmínit skutečnost, že Brit velmi riskoval. Ještě v březnu se tým pohyboval v červených číslech a on sám si vzal úvěr ve výši 4 miliony eur. Tento úvěr však ještě do konce roku splatil a přitom si pořádně „namastil kapsu.“
Tuto skutečnost můžeme označit přímo za pohádkovou. Zatímco v roce 2008 vykázala Honda ztrátu ve výši 50 milionů eur, po ukončení loňské sezóny již hlásil tým z Brackley zisk ve výši 77 milionů eur.
Na inkasovaných ziscích měl zcela určitě i vliv redukce počtu zaměstnanců, a to ze 700 na 450. Jenom díky tomu tým ušetřil 15 milionů eur na platech. Celkově klesli operační náklady o 40 % na 123 milionů eur.
Obrat týmu tak za rok 2009 představoval 281 milionů eur, ve srovnání s rokem 2008 tedy šlo o 37,6 % nárůst. Za tučným ziskem nestojí jen příjmy od sponzorů a skupiny Virgin, ale i Bernie Ecclestone, který přerozděluje balík peněz určených na odměnu vítězů. Dodejme jen přání, aby se tučné zisky promítly do avizovaných lepších výsledků týmu Mercedes v nadcházející sezóně.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.