Po rozpačitém nasazení systému pro rekuperaci kinetické energie (KERS) v minulé sezóně je již dnes jasné, že jeho opětovné zavedení přijde na řadu již v příštím roce, kdy bude opět vozům poskytovat dodatečný výkon ve výši 82 koní po dobu 6,7 sekundy na kolo.
V roce 2011 se ovšem týmy budou spoléhat na původní systémy, které nasazovaly v loňském roce. Jak jsme vás informovali zde, od roku 2013 vstoupí v platnost nová pravidla, které zásadním způsobem ovlivní především motory v F1, proto z tohoto ohledu by nemělo smysl vyvíjet novinky v oblasti KERS pro tak krátké časové období. Spoléhat se tedy můžeme jen na vývoj stávajících systémů KERS.
„Z návratu systému KERS od příští sezóny jsem tak trochu zmatený. Jezdit se bude se systémy, jejichž využití se ukazovalo jako velmi sporné. Rozhodnutí o jejich využití byla velmi těsná a nebylo jasné, zda to má přínos nebo ne,“ říká obchodní ředitel Cosworthu Tim Routsis.
Koncem minulého šampionátu používaly KERS už jen tým Ferrari a McLaren, ovšem i z jejich pohledu nelze jednoznačně určit, zda šlo o výhodu. Dodatečný výkon totiž negovala vyšší hmotnost závodního monopostu.
„Nemůžeme očekávat, že by se nyní týmy pustily do závodů ve vývoji. V praxi by totiž nový systém fungoval jen pár let. Podle mne tedy již v příštím roce uvidíme, že ne všechny monoposty budou se systémem KERS závodit. Dokonce jsem přesvědčen, že na některých okruzích systém nasadí, na jiných ne. Každému je zároveň jasné, že díky KERS má auto problém s rozdělením hmotnosti,“ pokračoval Routsis.
Cosworth pro rok 2011 nebude vyvíjet žádný vlastní systém KERS. Jeho motory V8 budou ale kompatibilní s těmito systémy, takže případní zákazníci v tomto ohledu problémy mít nebudou. Větší změny se ale čekají od roku 2013, kdy by se měla hybridní technologie dostat na podstatně vyšší úroveň než dnes.
„Nový systém by měl být nastaven tak, aby nezískával energii jen díky brždění, ale i během jiných akcí, které jsou spojené s uvolňováním energie,“ říká šéf oddělení motorů Ferrari Luca Marmorini. „Z pohledu techniky to bude velmi zajímavé, možná budeme nuceni nalézat úplně jiná řešení. Nemůžeme jít takovým směrem, abychom vyvíjeli věci nesmírně drahé a přitom nepomohli napínavé závodní show.“
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.