Adrian Newey se na chvíli odreagoval: navrhl vůz pro novou závodní hru pro herní konzoli PlayStation firmy Sony. Sebastian Vettel s ním hned v Suzuce o 20 vteřin překonal nejlepší čas Kimiho Räikkönena z roku 2005.
Majitelům PlayStation Grand Turismo není třeba připomínat. Jedná se o závodní hru, v níž si můžete vyzkoušet nejrychlejší cestovní vozy světa na slavných okruzích počínaje "Zeleným peklem" - severní smyčky Nürburgringu - po testovací trať, kterou znáte z pořadu BBC Top Gear.
V pátém dílu se hráčí budou moci vyzkoušet i vůz X1 - návrh Adriana Neweyho, geniálního konstruktéra, jenž je autorem mnoha vítězných monopostů Formule 1 i americké Indycar. Díky němu v 90. letech na závodních tratích dominovaly Williamsy a McLareny, letos je jeho Red Bull také bez veškerých pochybností nejrychlejším vozem šampionátu.
Neweyho volnočasové hrátky digitálně zachytila společnost Polyphony Digital, jejíž bývalý herní návrhář, nyní ředitel - Kazunori Jamauči prozradil: "Každý závod podléhá určitým předpisům, a každé závodní auto musí být postaveno v rámci jistých pravidel. X1 je něco nového, vytvořeno díky snění ve stylu 'co kdyby.' Chtěli bychom inspirovat fanoušky závodních sérií a odvětví motosportu a stejně tak prozkoumat širokou škálu možností s ohledem na budoucnost motosportu."
Rozsáhlé zkušenosti, talent i chlapeckou zvědavost byla patrna v celém procesu návrhu X1. Výsledkem je extrémní vůz s jedinečnými vlastnostmi, kterými se nemůže pochlubit dosud žádný vůz v historii.
"Všichni sníme o posouvání limitů, kdyby výkonnost vozu a zkušenost pilota měly přednost před předpisy. Díky technologii PlayStation3 a virtuálnímu prostředí Gran Turismo 5 tento sen mohou prozkoumat milióny lidí. Právě inspirace spojila Red Bull Racing a Polyphony dohromady. Výsledkem je prototyp X1 - řiditelný dynamit," komentuje svůj počin Newey.
Co si představit pod Adrianovým dynamitem? Virtuální testovací pilot Sebastian Vettel jej hned vyzkoušel na trati v japonské Suzuce. A hned ve svém prvním kole překonal rekordní čas Kimiho Räikkönena z roku 2005 - o více než 20 vteřin!
Úspěšný konstruktér závodních vozů Adrian Newey
"Adrianovo vysněné auto se ovládalo skvěle," popisuje virtuální test Vettel. "Existuje málo okruhů, kde by se více projevila odvaha a odhodlanost než v Suzuce. Těžko si dokážu přestavit, kde by se dala prověřit rychlost a výkonnost prototypu X1, než během průjezdu zatáčkou 130R na plný plyn."
GT5 se na pultech objeví až v listopadu. My již na cestě do redakce máme jinou závodní hru - F1 2010, s jejímž vývojem pomáhal závodní jezdec Anthony Davidson. Jakožo fanoušek rFactoru, vněmž se monoposty F1 ovládají dle Davidsona dokonce obtížněji než ve skutečnosti, vzhlížím k nové hře Codemasters (F1 2010) s jistou dávky nedůvěry zejména kvůli pouze nadšeným prvotním reakcím. Pět kusů této hry můžete vyhrát v naší soutěži (zde), o své dojmy z hraní se s vámi brzy podělíme.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.