Adrian Newey se na chvíli odreagoval: navrhl vůz pro novou závodní hru pro herní konzoli PlayStation firmy Sony. Sebastian Vettel s ním hned v Suzuce o 20 vteřin překonal nejlepší čas Kimiho Räikkönena z roku 2005.
Majitelům PlayStation Grand Turismo není třeba připomínat. Jedná se o závodní hru, v níž si můžete vyzkoušet nejrychlejší cestovní vozy světa na slavných okruzích počínaje "Zeleným peklem" - severní smyčky Nürburgringu - po testovací trať, kterou znáte z pořadu BBC Top Gear.
V pátém dílu se hráčí budou moci vyzkoušet i vůz X1 - návrh Adriana Neweyho, geniálního konstruktéra, jenž je autorem mnoha vítězných monopostů Formule 1 i americké Indycar. Díky němu v 90. letech na závodních tratích dominovaly Williamsy a McLareny, letos je jeho Red Bull také bez veškerých pochybností nejrychlejším vozem šampionátu.
Neweyho volnočasové hrátky digitálně zachytila společnost Polyphony Digital, jejíž bývalý herní návrhář, nyní ředitel - Kazunori Jamauči prozradil: "Každý závod podléhá určitým předpisům, a každé závodní auto musí být postaveno v rámci jistých pravidel. X1 je něco nového, vytvořeno díky snění ve stylu 'co kdyby.' Chtěli bychom inspirovat fanoušky závodních sérií a odvětví motosportu a stejně tak prozkoumat širokou škálu možností s ohledem na budoucnost motosportu."
Rozsáhlé zkušenosti, talent i chlapeckou zvědavost byla patrna v celém procesu návrhu X1. Výsledkem je extrémní vůz s jedinečnými vlastnostmi, kterými se nemůže pochlubit dosud žádný vůz v historii.
"Všichni sníme o posouvání limitů, kdyby výkonnost vozu a zkušenost pilota měly přednost před předpisy. Díky technologii PlayStation3 a virtuálnímu prostředí Gran Turismo 5 tento sen mohou prozkoumat milióny lidí. Právě inspirace spojila Red Bull Racing a Polyphony dohromady. Výsledkem je prototyp X1 - řiditelný dynamit," komentuje svůj počin Newey.
Co si představit pod Adrianovým dynamitem? Virtuální testovací pilot Sebastian Vettel jej hned vyzkoušel na trati v japonské Suzuce. A hned ve svém prvním kole překonal rekordní čas Kimiho Räikkönena z roku 2005 - o více než 20 vteřin!
Úspěšný konstruktér závodních vozů Adrian Newey
"Adrianovo vysněné auto se ovládalo skvěle," popisuje virtuální test Vettel. "Existuje málo okruhů, kde by se více projevila odvaha a odhodlanost než v Suzuce. Těžko si dokážu přestavit, kde by se dala prověřit rychlost a výkonnost prototypu X1, než během průjezdu zatáčkou 130R na plný plyn."
GT5 se na pultech objeví až v listopadu. My již na cestě do redakce máme jinou závodní hru - F1 2010, s jejímž vývojem pomáhal závodní jezdec Anthony Davidson. Jakožo fanoušek rFactoru, vněmž se monoposty F1 ovládají dle Davidsona dokonce obtížněji než ve skutečnosti, vzhlížím k nové hře Codemasters (F1 2010) s jistou dávky nedůvěry zejména kvůli pouze nadšeným prvotním reakcím. Pět kusů této hry můžete vyhrát v naší soutěži (zde), o své dojmy z hraní se s vámi brzy podělíme.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.