Ross Brawn řekl, že mu přibývající závody a neustále se rozrůstající kalendář přidělává vrásky na čele. Pokud bude tento trend pokračovat, týmy se brzy dostanou na hranici svých možností.
V příští sezóně nás čeká o celkem 20 závodů, tj. o jeden více než letos (Velká cena Indie). Pro rok 2012 se staví okruh v texaském Austinu ve Spojených státech amerických, kde by chtěl Ecclestone uspořádat hned dva závody, předběžná dohoda je podepsaná s Římem a připravuje se také Velká cena Ruska. Pokud z kalendáře nebude nic vyškrtnuto, už jsme na 24 podnicích.
Šéf závodního týmu Mercedesu sice připustil, že pro F1 a diváky může být taková expanze dobrá, ale pro samotné týmy, inženýry a mechaniky to už únosné být nemusí. Možná to povede k vytvoření dvou interních týmů, které by se střídaly ob závod. Souvisely by s tím ale mnohem vyšší náklady, než by jím Ecclestone za účast v dalších závodech nabídl.
Jak budou lidé zvládat větší množství závodů?
"Chceme tyto další závody, protože to je dobré pro Formuli 1, ale začíná to narůstat do kritického stavu, který již lidé nebudou moci zvládnout. Všichni mají své rodiny a 20 závodů představuje spoustu času mimo domov.
Proto si myslím, že budeme muset začít přemýšlet o tom, kolik zbývá lidem času mimo závodní dráhu. Najdeme řešení, musíme to pečlivě promyslet," uvedl Brawn.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.