Ross Brawn řekl, že mu přibývající závody a neustále se rozrůstající kalendář přidělává vrásky na čele. Pokud bude tento trend pokračovat, týmy se brzy dostanou na hranici svých možností.
V příští sezóně nás čeká o celkem 20 závodů, tj. o jeden více než letos (Velká cena Indie). Pro rok 2012 se staví okruh v texaském Austinu ve Spojených státech amerických, kde by chtěl Ecclestone uspořádat hned dva závody, předběžná dohoda je podepsaná s Římem a připravuje se také Velká cena Ruska. Pokud z kalendáře nebude nic vyškrtnuto, už jsme na 24 podnicích.
Šéf závodního týmu Mercedesu sice připustil, že pro F1 a diváky může být taková expanze dobrá, ale pro samotné týmy, inženýry a mechaniky to už únosné být nemusí. Možná to povede k vytvoření dvou interních týmů, které by se střídaly ob závod. Souvisely by s tím ale mnohem vyšší náklady, než by jím Ecclestone za účast v dalších závodech nabídl.
Jak budou lidé zvládat větší množství závodů?
"Chceme tyto další závody, protože to je dobré pro Formuli 1, ale začíná to narůstat do kritického stavu, který již lidé nebudou moci zvládnout. Všichni mají své rodiny a 20 závodů představuje spoustu času mimo domov.
Proto si myslím, že budeme muset začít přemýšlet o tom, kolik zbývá lidem času mimo závodní dráhu. Najdeme řešení, musíme to pečlivě promyslet," uvedl Brawn.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.