Pořadatelé Velké ceny Austrálie oznámili největší finanční ztrátu za posledních pět let. Australský tisk je příliš nešetří, kritika přichází ze všech stran.
Vláda australského státu Viktorie oznámila, že daňové poplatníky stálo pořádání závodu formule jedna 49 milionů dolarů, to je nejvíce za pět let, dvakrát víc než v roce 2006. Obrovské ztrátě nezabránila ani letošní rekordní návštěvnost.Do pořadatelů se okamžitě opřeli politici a veřejné osoby z různých stran.„Podle mě je to neslýchané, už to překročilo hranice vtipu. Je načase, aby se oba politické tábory důkladně rozvážily další vyhazování peněz daňových poplatníků za tuhle událost oknem,“ citoval nezávislého poslance Craiga Ingrama deník The Age. „Zaplatit za automobilový závod 49 milionů – když jako člen parlamentu bojuji o peníze na zdravotnictví, vzdělání, podporu hendikepovaných dětí ve školách, silnice a infrastrukturu – prostě si myslím, že je spousta služeb a infrastruktury, které by ty peníze potřebovaly víc než závod,“ pokračoval Ingram.Peter Logan ze skupiny Save Albert Park (Zachraňte Albert Park) řekl deníku Sydney Morning Herald, že se závod neukázal ani jako přínos pro turistický ruch. „Před třemi lety hlavní kontrolor zjistil, že závod neprodukuje ekonomické výhody, které zaručovala vláda, nenašel ani žádný turistický přínos pro Viktorii. Těchto devětačtyřicet milionů je pouze obrovský dluh všech daňových poplatníků z Viktorie,“ prohlásil Logan.Ministr pro turismus a velké události Tim Holding však závod brání tvrzením, že je pro Viktorii dobrý.
Australské veřejnosti se utrácení nelíbí. Je budoucnost Velké ceny v Albert Parku v ohrožení? „Ekonomické zisky pro Viktorii dalece převyšují cenu za pořádání Velké ceny formule jedna,“ citoval Holdinga The Age. „Závod letos vidělo zhruba 12,8 milionů lidí v Evropě a masivní televizní prostor, kterého se dostalo velké ceně v Melbourne, nám pomohl vybudovat si celosvětovou pověst skvělého místa pro návštěvu i pro život. Letos velká cena přilákala nejvíc lidí za pět let, k televizím v Austrálii 4,6 milionů diváků. S Markem Webberem v takovéto formě bude příští rok ještě zábavnější,“ je si jistý Holding. Melbourne má kontrakt na pořádání Velké ceny Austrálie ještě na dalších pět let.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.