Pořadatelé Velké ceny Austrálie oznámili největší finanční ztrátu za posledních pět let. Australský tisk je příliš nešetří, kritika přichází ze všech stran.
Vláda australského státu Viktorie oznámila, že daňové poplatníky stálo pořádání závodu formule jedna 49 milionů dolarů, to je nejvíce za pět let, dvakrát víc než v roce 2006. Obrovské ztrátě nezabránila ani letošní rekordní návštěvnost.Do pořadatelů se okamžitě opřeli politici a veřejné osoby z různých stran.„Podle mě je to neslýchané, už to překročilo hranice vtipu. Je načase, aby se oba politické tábory důkladně rozvážily další vyhazování peněz daňových poplatníků za tuhle událost oknem,“ citoval nezávislého poslance Craiga Ingrama deník The Age. „Zaplatit za automobilový závod 49 milionů – když jako člen parlamentu bojuji o peníze na zdravotnictví, vzdělání, podporu hendikepovaných dětí ve školách, silnice a infrastrukturu – prostě si myslím, že je spousta služeb a infrastruktury, které by ty peníze potřebovaly víc než závod,“ pokračoval Ingram.Peter Logan ze skupiny Save Albert Park (Zachraňte Albert Park) řekl deníku Sydney Morning Herald, že se závod neukázal ani jako přínos pro turistický ruch. „Před třemi lety hlavní kontrolor zjistil, že závod neprodukuje ekonomické výhody, které zaručovala vláda, nenašel ani žádný turistický přínos pro Viktorii. Těchto devětačtyřicet milionů je pouze obrovský dluh všech daňových poplatníků z Viktorie,“ prohlásil Logan.Ministr pro turismus a velké události Tim Holding však závod brání tvrzením, že je pro Viktorii dobrý.
Australské veřejnosti se utrácení nelíbí. Je budoucnost Velké ceny v Albert Parku v ohrožení? „Ekonomické zisky pro Viktorii dalece převyšují cenu za pořádání Velké ceny formule jedna,“ citoval Holdinga The Age. „Závod letos vidělo zhruba 12,8 milionů lidí v Evropě a masivní televizní prostor, kterého se dostalo velké ceně v Melbourne, nám pomohl vybudovat si celosvětovou pověst skvělého místa pro návštěvu i pro život. Letos velká cena přilákala nejvíc lidí za pět let, k televizím v Austrálii 4,6 milionů diváků. S Markem Webberem v takovéto formě bude příští rok ještě zábavnější,“ je si jistý Holding. Melbourne má kontrakt na pořádání Velké ceny Austrálie ještě na dalších pět let.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.