Vysokorychlostní okruh v Monze je považovaný za trať pro silné motory. Nikde se pohonné agregáty nemohou blýsknout tak, jako na dlouhých rovinkách Autodromo di Nazionale v Parco di Monza. Red Bullu si při této příležitosti opět posteskl na deficit svého motoru.
Šéfa Red Bullu Christiana Hornera to trápí a v rozhovoru pro Motorsport-Total.com uvedl, že jeho motor Renault je o 30 až 35 koňských sil slabší než Mercedes. Ferrari je pravděpodobně někde mezi tím, o Cosworthu se toho mnoho říct nedá, zvlášť když ho nepoužívá žádná špičková stáj.
"Mercedes nám dodává skutečně skvělé motory, je v tom asi nějaký rozdíl. Ale určitě nemůžeme říct přesné číslo," reagoval Vitantonio Liuzzi, který ve Force India využívá motory Mercedes. Poradce Red Bullu Helmut Marko ale ví své: "Uvedená čísla jsou reálná, udělali jsme k tomu odpovídající simulace."
"Takto to nemůžeme ponechat. Nemůže se stát, že i v letech 2011 a 2012 budeme mít stejné manko," pokračoval Marko. "Už dva roky máme výkonnostní ztrátu, ale Mercedes je proti vyrovnání motorů, nechce to připustit. Téma má nyní na stole FOTA, ale bez souhlasu Mercedesu s tím asi nic neudělá."
Dá se předpokládat, že za tento stav lobují také lidé z McLarenu a Force India, kteří rovněž využívají stejné motory. A je možné, že na jejich straně je i Ferrari, protože jak se v Monze ukázalo, Italové na tom také nejsou nejhůř.
"Ale vždyť i oni jsou na těchto tratích dobří," reagoval Liuzzi na ztrátu Red Bullu, který prý vůbec nemá tak špatný motor, jak se tvrdí. Helmut Marko to vidí celkem jinak: "Takový Liuzzi ani nepotřebuje větrnou clonu, aby byl rychlý."
"Pracujeme už na motorových pravidlech pro rok 2013. Na to potřebujeme konsenzus dodavatelů. A když bude Mercedes nyní takto přísný, tak si dovedu představit, že Renault potom rovněž nebude akceptovat jejich přání," dodal Marko, který i nadále počítá s dodávkou motorů Renault. Téma odchodu k Mercedesu je minimálně na dva roky uzavřené.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.