Kauzu nadměrné flexibility měli mnozí po Belgii za vyřešenou. Německý Auto Motor und Sport ovšem přišel s fotografiemi, které křídlo Red Bullu zachycují opět těsně nad zemí. Jak je to možné?
Před Monzou to opět vře. Whitmarsh vybízí FIA, ať začne rozhodovat podle fotografií, když na to neumí vymyslet testy:"Umožněme FIA zkoumat fotografie. Monoposty, u nichž by se konce křídel systematicky při brzdění prohýbali níže než 65 mm nad úroveň vozovky, by byly vyloučeny."
Jiní nad tím již pouze mávají rukou. Robert Kubica například soudí, že se tím McLaren snaží pouze vymlouvat a odvádět pozornost od svých aerodynamických nedostatků.
Jak to, že Red Bully prošly bez problémů vyššími zátěžovými testy v Belgii - dokonce dle slov svého šéfa Christiana Hornera bez jakýchkoliv úprav? Ross Brawn prozradil, v čem by mohla spočívat ona finta.
Snímky předního křídla Red Bullu z Belgie, jež zveřejnil "Auto Motor und Sport"
Fígl by mohl spočívat v tom, že křídla se prohýbají k zemi až při zatížení zepředu, po předchozím prohnutí zepředu dozadu (podél horizontální osy) vlivem odporu vzduchu. Karbonová vlákna nosného prvku se dokážou prohýbat pouze vzad.. U stojícího monopostu směrem dozadu k prohnutí nedochází, v tomto stavu také dokáže v pohodě projít přísnějšími zátěžovými (tlak shora dolů) testy FIA. Při dosažení určité rychlosti se však začnou bočnice posouvat nejprve směrem dozadu a pak k zemi.
Křidlo se nejprve vlivem odporu vzduchu při vyšších rychlostech prohne dozadu (fotomontáž), nadměrně flexibilní je až v této poloze
Toto však FIA svými testy nedokáže simulovat. Musela by křídla prohnout mírně dozadu a až pak zatížit, aby potvrdila teorii Rosse Brawna. Soupeřům se vzhledem k nedostatku času tento trik Red Bullu již nepodaří zkopírovat: "Je to poměrně komplikované. Na výrobu takového křídla už není čas," potvrdil šéf Mercedesu.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.