Švýcarský tým Sauber dnes ráno dle Autosportu oznámil, že si podrží mladého pilota Kamuje Kobajašiho i pro sezónu 2011.
24letý Japonec v několika posledních závodech podal výborný výkon. Celkem letos získal už 21 bodů, byť má na kontě v kariéře pouze 15 závodů.
"Náš nováček se nám líbí - jako jezdec i jako osobnost," komentuje prodloužení smlouvy majitel týmu Peter Sauber. "Nikdy jsme nepochybovali o další spolupráci s ním pro rok 2011.
Kamuj zcela naplňuje naše předpoklady týkající se rychlosti a bojovného ducha. Jeho práci s inženýry a technické poznatky se také velmi dobře rozvinuly.
Zkušenosti, jež získal ve své první sezóně ve Formuli 1, pro něj určitě budou výhodou i v roce 2011. Naším cílem je poskytnout mu rychlé a spolehlivé auto pro příští sezónu."
Mladý japonský pilot do závodů poprvé naskočil loni během Velké ceny Brazíliie poté, co se zranil Timo Glock - a již ve své druhé velké ceně (v Abú Zabí) dojel dokonce šestý.
"Měli jsme obtížný start do sezóny, ale podařilo se nám z toho dostat. V týmu Petera Saubera se cítím jako doma a jsem moc rád, že budeme spolupracovat i v roce 2011," uvádí šťastný Kobajaši.
Kdo bude v příští sezóně jeho kolegou příští rok, Sauber zatím neoznámil. V současnosti jím je 39letý Španěl Pedro de la Rosa.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.