Švýcarský tým Sauber dnes ráno dle Autosportu oznámil, že si podrží mladého pilota Kamuje Kobajašiho i pro sezónu 2011.
24letý Japonec v několika posledních závodech podal výborný výkon. Celkem letos získal už 21 bodů, byť má na kontě v kariéře pouze 15 závodů.
"Náš nováček se nám líbí - jako jezdec i jako osobnost," komentuje prodloužení smlouvy majitel týmu Peter Sauber. "Nikdy jsme nepochybovali o další spolupráci s ním pro rok 2011.
Kamuj zcela naplňuje naše předpoklady týkající se rychlosti a bojovného ducha. Jeho práci s inženýry a technické poznatky se také velmi dobře rozvinuly.
Zkušenosti, jež získal ve své první sezóně ve Formuli 1, pro něj určitě budou výhodou i v roce 2011. Naším cílem je poskytnout mu rychlé a spolehlivé auto pro příští sezónu."
Mladý japonský pilot do závodů poprvé naskočil loni během Velké ceny Brazíliie poté, co se zranil Timo Glock - a již ve své druhé velké ceně (v Abú Zabí) dojel dokonce šestý.
"Měli jsme obtížný start do sezóny, ale podařilo se nám z toho dostat. V týmu Petera Saubera se cítím jako doma a jsem moc rád, že budeme spolupracovat i v roce 2011," uvádí šťastný Kobajaši.
Kdo bude v příští sezóně jeho kolegou příští rok, Sauber zatím neoznámil. V současnosti jím je 39letý Španěl Pedro de la Rosa.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.