Christian Horner čeká z pohledu Red Bullu v Itálii obtížný závod. Jejich úkolem budeme ztratit co nejméně bodů na své největší soupeře: Ferrari s McLarenem.
Šéf rakouského týmu opět hořekoval nad výkonem motoru Renault, který používají ve svých motorech. Podle něj se s Mercedesem McLarenu či Ferrari stále nemůže srovnávat, když ztrácí 30 - 40 koní.
Vzhledem k důležitosti dosahování vysokých maximálních rychlostí ve Spa, byl proto Horner s druhým místem Marka Webbera velmi spokojený.
"Mohli jste velmi, velmi jasně vidět - dokonce i ve srovnání s vozy Force India [poháněné rovněž Mercedesem], jak moc se na rovinkách trápíme," uvedl Horner pro ITV. "Věděli jsme, že Spa a Monza budou teritoriem McLarenu a že jen budeme muset minimalizovat škody - jak se nám to podařilo díky Markovi. Zisk druhé místo byl pro nás velmi dobrým výsledkem."
Obává se, že nejrychlejší trať kalendáře - italská Monza vyžadující nejnižší přítlak ze všech - bude pro ně ještě horší. Proto doufá, že se jim opět podaří dosáhnout slušného výsledku a věří, že zbývající okruhy jejich vozu budou sedět již mnohem lépe.
"Víkend v Monze pro nás bude bezpochyby velmi náročný... doufám, že se nám podaří dosáhnout podobného výsledku [jako ve Spa]. Ve Valencii a v Montrealu jsme si letos vedli lépe, než jsme čekali.
A pokud to srovnáte s okruhy, kde se McLarenu nedařilo - například v Maďarsku, kde Mark nadělil Jensonovi jedno kolo, s okruhy, které neseděly nám: dokázali jsme získat druhé místo.
Myslím, že Monza bude pro nás zřejmě nejhorším okruhem letos, takže by bylo hezké, kdyby tam trochu zapršelo. Pak se vrátíme na tratě, které mnohem více vyhovují našemu vozu. Singapur, Japonsko.. Korea má velmi dlouhou rovinku, ale pak Brazílie a Abú Zabí, kde jsme loni byli silní.
Šampionát bude pokračovat, ještě zbývá dlouhá cesta. Myslím, že kdokoliv bude dosahovat konzistentních výsledků a od příště vyhraje jeden či dva závody, se určitě stane vítězem," dodal šéf Red Bullu.
Co na to Ferrari?Poté, co byla slova Christiana Hornera tlumočena šéfovi závodního týmu Ferrari Stefanu Domenicalimu, dal najevo, že s tím nesouhlasí. Red Bull se podle něj před novináři moc podceňuje: "Nejhorší trať pro ně? Moc rád bych byl v jejich pozici! Klidně to Christianovi řekněte.
Rád bych, aby Monza pro ně byla nejhorším víkendem. Ale nemyslím, že tomu tak bude. Mají velmi dobré auto, čísla hovoří za vše. Uvidíme, jestli to to jen jejich taktika nebo to bude pravda," prohlásil Domenicali.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.