V průběhu závodního víkendu v Belgii se v boxech měly objevit letecké fotografie, jež ukazovaly rozestavěný okruh ve fázi, která nenasvědčuje reálné možnosti plánovaný závod uskutečnit. Informace následně dementoval jak šéf F1 Ecclestone, tak architekt okruhu Tilke.
Šéf bývalé stejnojmenné stáje Eddie Jordan k situaci uvedl: „Nejvíce mne překvapilo, že jsem na snímcích neviděl pracovníky.“
Přitom už příští víkend by měla být dráha otevřená a jízd by se měl ujmout Karun Chandhok se starším monopostem Red Bull. „Pokud tam ale nebude asfalt, bude to zřejmě velmi krátká prezentace," uvedl k tomu šéf Red Bull Horner.
Bernie Ecclestone však situaci uklidňuje a na otázku o připravenosti budovaného areálu odpověděl: „Máme kalendář." Pokud by si měl na konání závodu vsadit, učinil by tak, nějak to podle jeho slov Korejci zvládnou.
Architekt nové dráhy pro blížící se premiérovou GP Koreje Hermann Tilke přiznal zpoždění, které nastalo v důsledku nepříznivého počasí, ale i podle něj se bude 24. října závodit.
„Korea bude připravená. Četl jsem nějaké negativní informace v médiích, ale mohu Vám říci, že jedeme podle plánu a okruh dokončíme včas."
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.