Přední křídla Red Bullu a McLarenu se neprohýbají víc, než je povolené. Dokonce ani podle nových testů ne. Rozhodla o tom inspekce Mezinárodní automobilové federace po pátečních trénincích.
FIA si na Velkou cenu Belgie připravila přísnější testy flexibility. Týmy Red Bull a Ferrari totiž čelily kritice ostatních týmů za příliš pružná přední křídla, která jsou údajně v rozporu s pravidly (více se o tom dočtete zde). Inspektoři Mezinárodní automobilové federace však žádný nelegální prvek neobjevili.
Red Bull Marka Webbera a McLaren Lewise Hamiltona byly podrobeny prohlídce po pátečních trénincích. Podle technického delegáta formule jedna Jo Bauera oba vozy podstoupily nové testy předních křídel a také test prohýbání podlahy.
Oba vozy byly, podle Bauera, „shledány vyhovujícími podmínkám technických pravidel, které pro formuli jedna na rok 2010 připravila FIA.“
Prohlídkou monopostů Ferrari, které byly také kritizovány za příliš pružná křídla, se inspektoři nezabývali. Mohou tak však ještě učinit po kvalifikaci či po závodě.
Pro Red Bull ani splnění podmínek nového testu předního křídla neznamená úplně očistění od podezření z nelegálních prvků na voze. Rakouský tým stále čelí obvinění z využívání pohyblivých prvků karoserie. Soupeřům se nepozdává podlaha modrorudých monopostů. Nová pravidla a testy podlahy ale budou představeny až na Velké ceně Itálie. Do té doby zřejmě kritika týmu vedoucího pohár konstruktérů neutichne.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.