Švýcarský tým Sauber hýří optimizmem směrem k blížící se Velké ceně Belgie a doufá v další body. Týmu z Hinwillu se poprvé v sezoně podařilo dovézt oba vozy na body právě v předešlém závodě na Hungaroringu. Od Valencie se tak potvrzuje jejich vzestupná tendence a doufají, že se jim podaří jí udržet i na trati ve Spa.
„Samozřejmě chceme pokračovat v nastaveném režimu vývoje, proto je balíček změn pro Spa vyvíjen na základě toho z Valencie. Bude pro nás hodně důležité zapracovat na všech aerodynamických prvcích, tak abychom našli optimální nastavení přítlaku. Ve Spa je první a třetí sektor velmi rychlý, proto je tam nutno počítat s nízkým přítlakem, naopak druhý sektor vyžaduje vyšší přítlak, musíme najít kompromis, tak abychom příliš neztratili. Jako vždy ve Spa, je nutné, abychom byli připraveni i na proměnlivé počasí“.
Pedro de la Rosa, který získal v Maďarsku své letošní první body, se těší na návrat do Belgie, kde naposledy startoval v roce 2002 ještě za volantem Jaguaru. „Užíval jsem si letní pauzy, ale popravdě, dal bych přednost dovolené až po skončení celé sezóny. Věnoval jsem se hlavně tréninku a přípravě na další závod. Právě teď, když je náš vůz na vzestupu, doufám, že na mém kontě přibudou nějaké ty body“ .
„Mám dobré zkušenosti s tratí ve Spa z období, kdy jsem závodil ve formuli Renault a v GP2,“ vzpomíná Kamui Kobayashi. „Je to fantastická trať, pro nás piloty nesmírně vzrušující, hlavně pasáže s rychlými zatáčkami. Jsem si jistý, že právě v těch rychlých zatáčkách trochu získame, obávám se rovinek, ale kdo ví, v pátek budeme moudřejší“.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.