Švýcarský tým Sauber hýří optimizmem směrem k blížící se Velké ceně Belgie a doufá v další body. Týmu z Hinwillu se poprvé v sezoně podařilo dovézt oba vozy na body právě v předešlém závodě na Hungaroringu. Od Valencie se tak potvrzuje jejich vzestupná tendence a doufají, že se jim podaří jí udržet i na trati ve Spa.
„Samozřejmě chceme pokračovat v nastaveném režimu vývoje, proto je balíček změn pro Spa vyvíjen na základě toho z Valencie. Bude pro nás hodně důležité zapracovat na všech aerodynamických prvcích, tak abychom našli optimální nastavení přítlaku. Ve Spa je první a třetí sektor velmi rychlý, proto je tam nutno počítat s nízkým přítlakem, naopak druhý sektor vyžaduje vyšší přítlak, musíme najít kompromis, tak abychom příliš neztratili. Jako vždy ve Spa, je nutné, abychom byli připraveni i na proměnlivé počasí“.
Pedro de la Rosa, který získal v Maďarsku své letošní první body, se těší na návrat do Belgie, kde naposledy startoval v roce 2002 ještě za volantem Jaguaru. „Užíval jsem si letní pauzy, ale popravdě, dal bych přednost dovolené až po skončení celé sezóny. Věnoval jsem se hlavně tréninku a přípravě na další závod. Právě teď, když je náš vůz na vzestupu, doufám, že na mém kontě přibudou nějaké ty body“ .
„Mám dobré zkušenosti s tratí ve Spa z období, kdy jsem závodil ve formuli Renault a v GP2,“ vzpomíná Kamui Kobayashi. „Je to fantastická trať, pro nás piloty nesmírně vzrušující, hlavně pasáže s rychlými zatáčkami. Jsem si jistý, že právě v těch rychlých zatáčkách trochu získame, obávám se rovinek, ale kdo ví, v pátek budeme moudřejší“.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.