Mezinárodní automobilová federace hodlá do konce měsíce rozhodnout o vstupu dalšího týmu do formule jedna.Ross Brawn se domnívá, že přibírání nováčků není pro zvýšení zajímavosti nezbytné.
Brawn má za to, že na rozhodnutí o přizvání dalšího týmu začíná být pozdě. Mercedes už začal s přípravami vozu pro příští sezónu. Případný nováček by musel co nejdřív vybudovat tým a okamžitě začít stavět. "Podle mě to začíná být dost těsné. Týmy jsou schopné dát auto dohromady v kratším čase, jak některé (nové) prokázaly. Je to ale velice těžké. Připadá mi téměř nemožné postavit včas tým pro příští sezónu," vyjádřil se Brawn pro novináře z ITV-F1.
Ross Brawn si myslí, že F1 nepotřebuje víc týmů, aby byla zajímavá.Šéf Mercedesu kritizuje politiku Bernieho Ecclestona a FIA, která tlačí na zatraktivňování formule jedna z každou cenu. Podle Brawna bude příští sezóna dostatečně zajímavá i bez dalšího rozšiřování startovního pole. "Měli bychom si uvědomit, že teď máme velmi prospívající startovní rošt. Čtyřiadvacet aut, to je velmi dobrý formát. Podle mě by nebylo žádné neštěstí, kdyby se třináctý tým nepřibíral. Co musíme udělat je udržet si stávající týmy, jsem si jistý, že menší týmy z chvostu startovního pole příští rok s druhým autem dotáhnou náskok čelních týmů. Podle mě máme dost zajímavý startovní rošt pro příští rok už teď," nechal se slyšet Brawn.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.