Desátý muž letošního šampionátu - Adrian Sutil, kterého si někteří spojují se závodní sedačkou Renaultu v roce 2011, hovořil o nových dílech, které Force India přivezla na Hungaroring, a problémech, které je tam trápily.
Co říká na spekulace ohledně jeho přestupu k Renaultu? "Jsem ve Force Indii spokojený, i když bych se rád posunul dále. Top týmy již mají plno, je proto těžké najít lepší místo, než mám zde.
Mým cílem bylo pravidelně letos bodovat a v příštím roce bych se chtěl dále zlepšit, ať už to bude někde jinde nebo zde. Je to těžké se nyní rozhodnout. Pokud máte podepsat něco jako tříletý kontrakt a neste si jisti, že ten tým bude lepší, pak bysto to raději neměli dělat," hovoří obecně o svých plánek Sutil.
Adrian Sutil během úvodní části Velké ceny Maďarska
Do Maďarska Force India přivezla nové, nízko položené výfuky, jejichž horké plyny proudily po vzoru Red Bullu přes difuzor a pomáhaly tak zvýšit jeho přítlak. Nakonec se v sobotu vrátili ke starší specifikaci vozu, podobně jako McLaren v Silverstone.
"Nové díly rozhodně fungovaly, nebyly však připraveny pro závod. Difuzor a závěsy dosahovaly opravdu vysokých teplot. Riziko by bylo velmi vysoké, ale určitě to fungovalo dobře a doufáme, že je ve Spa použijeme," popisuje maďarské vylepšení svého vozu pilot Force Indie.
Force India se po trénincích vrátila k původní konfiguraci výfuků
Sutil se na Hungaroringu kvalifikoval až jako třináctý a zdá se, jako by jeho týmu po slibných výkonech v úvodu sezóny pomalu docházel dech. Čím to?
"Máme velmi málo přítlaku a myslím, že problém byl hlavně s pneumatikami - přimět je fungovat. Potřebujete k tomu dvě až tři kola, pak zajedete velmi konzistentní kolo, ale pořád nejsou na vrcholu své výkonnosti. V kvalifikaci bylo tepleji, stoupla přilnavost a bylo to lepší."
Ze závodu musel Adrian odstoupit poté, co jej v boxech sestřelil Renault Roberta Kubicy. "Po startu se mi podařilo získat dvě místa, vše probíhalo dobře, ale nemohl jsem absolutně nic udělat pro to, abych se Robertovi vyhnul. Byla to velká škoda, mé první odstoupení po Melbourne," vzpomíná smutně Němec.
Belgie 2009 - Force India překvapivě na čele
Na následující závody se ale již velmi těší. Obzvlášť okruhy ve Spa a v Monze by indické stáji měly vyhovovat. V Belgii loni Giancarlo Fisichella všechny ohromil vítězstvím v kvalifikaci a v cíli závodu dojel těsně za Kimim Räikkönenem. Jak vidí Sutil letošní šance Force Indie?
"Naše výhoda nebude tak velká jako loni, když jsme byli neuvěřitelně rychlí na rovinkách, protože monopost byl tak efektivní. Jsme stále dobří, ale bojovat o vítězství v kvalifikaci bude problémem, byť na body bychom ve Spa a v Monze měli dosáhnout."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.