Desátý muž letošního šampionátu - Adrian Sutil, kterého si někteří spojují se závodní sedačkou Renaultu v roce 2011, hovořil o nových dílech, které Force India přivezla na Hungaroring, a problémech, které je tam trápily.
Co říká na spekulace ohledně jeho přestupu k Renaultu? "Jsem ve Force Indii spokojený, i když bych se rád posunul dále. Top týmy již mají plno, je proto těžké najít lepší místo, než mám zde.
Mým cílem bylo pravidelně letos bodovat a v příštím roce bych se chtěl dále zlepšit, ať už to bude někde jinde nebo zde. Je to těžké se nyní rozhodnout. Pokud máte podepsat něco jako tříletý kontrakt a neste si jisti, že ten tým bude lepší, pak bysto to raději neměli dělat," hovoří obecně o svých plánek Sutil.
Adrian Sutil během úvodní části Velké ceny Maďarska
Do Maďarska Force India přivezla nové, nízko položené výfuky, jejichž horké plyny proudily po vzoru Red Bullu přes difuzor a pomáhaly tak zvýšit jeho přítlak. Nakonec se v sobotu vrátili ke starší specifikaci vozu, podobně jako McLaren v Silverstone.
"Nové díly rozhodně fungovaly, nebyly však připraveny pro závod. Difuzor a závěsy dosahovaly opravdu vysokých teplot. Riziko by bylo velmi vysoké, ale určitě to fungovalo dobře a doufáme, že je ve Spa použijeme," popisuje maďarské vylepšení svého vozu pilot Force Indie.
Force India se po trénincích vrátila k původní konfiguraci výfuků
Sutil se na Hungaroringu kvalifikoval až jako třináctý a zdá se, jako by jeho týmu po slibných výkonech v úvodu sezóny pomalu docházel dech. Čím to?
"Máme velmi málo přítlaku a myslím, že problém byl hlavně s pneumatikami - přimět je fungovat. Potřebujete k tomu dvě až tři kola, pak zajedete velmi konzistentní kolo, ale pořád nejsou na vrcholu své výkonnosti. V kvalifikaci bylo tepleji, stoupla přilnavost a bylo to lepší."
Ze závodu musel Adrian odstoupit poté, co jej v boxech sestřelil Renault Roberta Kubicy. "Po startu se mi podařilo získat dvě místa, vše probíhalo dobře, ale nemohl jsem absolutně nic udělat pro to, abych se Robertovi vyhnul. Byla to velká škoda, mé první odstoupení po Melbourne," vzpomíná smutně Němec.
Belgie 2009 - Force India překvapivě na čele
Na následující závody se ale již velmi těší. Obzvlášť okruhy ve Spa a v Monze by indické stáji měly vyhovovat. V Belgii loni Giancarlo Fisichella všechny ohromil vítězstvím v kvalifikaci a v cíli závodu dojel těsně za Kimim Räikkönenem. Jak vidí Sutil letošní šance Force Indie?
"Naše výhoda nebude tak velká jako loni, když jsme byli neuvěřitelně rychlí na rovinkách, protože monopost byl tak efektivní. Jsme stále dobří, ale bojovat o vítězství v kvalifikaci bude problémem, byť na body bychom ve Spa a v Monze měli dosáhnout."
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.