Desátý muž letošního šampionátu - Adrian Sutil, kterého si někteří spojují se závodní sedačkou Renaultu v roce 2011, hovořil o nových dílech, které Force India přivezla na Hungaroring, a problémech, které je tam trápily.
Co říká na spekulace ohledně jeho přestupu k Renaultu? "Jsem ve Force Indii spokojený, i když bych se rád posunul dále. Top týmy již mají plno, je proto těžké najít lepší místo, než mám zde.
Mým cílem bylo pravidelně letos bodovat a v příštím roce bych se chtěl dále zlepšit, ať už to bude někde jinde nebo zde. Je to těžké se nyní rozhodnout. Pokud máte podepsat něco jako tříletý kontrakt a neste si jisti, že ten tým bude lepší, pak bysto to raději neměli dělat," hovoří obecně o svých plánek Sutil.
Adrian Sutil během úvodní části Velké ceny Maďarska
Do Maďarska Force India přivezla nové, nízko položené výfuky, jejichž horké plyny proudily po vzoru Red Bullu přes difuzor a pomáhaly tak zvýšit jeho přítlak. Nakonec se v sobotu vrátili ke starší specifikaci vozu, podobně jako McLaren v Silverstone.
"Nové díly rozhodně fungovaly, nebyly však připraveny pro závod. Difuzor a závěsy dosahovaly opravdu vysokých teplot. Riziko by bylo velmi vysoké, ale určitě to fungovalo dobře a doufáme, že je ve Spa použijeme," popisuje maďarské vylepšení svého vozu pilot Force Indie.
Force India se po trénincích vrátila k původní konfiguraci výfuků
Sutil se na Hungaroringu kvalifikoval až jako třináctý a zdá se, jako by jeho týmu po slibných výkonech v úvodu sezóny pomalu docházel dech. Čím to?
"Máme velmi málo přítlaku a myslím, že problém byl hlavně s pneumatikami - přimět je fungovat. Potřebujete k tomu dvě až tři kola, pak zajedete velmi konzistentní kolo, ale pořád nejsou na vrcholu své výkonnosti. V kvalifikaci bylo tepleji, stoupla přilnavost a bylo to lepší."
Ze závodu musel Adrian odstoupit poté, co jej v boxech sestřelil Renault Roberta Kubicy. "Po startu se mi podařilo získat dvě místa, vše probíhalo dobře, ale nemohl jsem absolutně nic udělat pro to, abych se Robertovi vyhnul. Byla to velká škoda, mé první odstoupení po Melbourne," vzpomíná smutně Němec.
Belgie 2009 - Force India překvapivě na čele
Na následující závody se ale již velmi těší. Obzvlášť okruhy ve Spa a v Monze by indické stáji měly vyhovovat. V Belgii loni Giancarlo Fisichella všechny ohromil vítězstvím v kvalifikaci a v cíli závodu dojel těsně za Kimim Räikkönenem. Jak vidí Sutil letošní šance Force Indie?
"Naše výhoda nebude tak velká jako loni, když jsme byli neuvěřitelně rychlí na rovinkách, protože monopost byl tak efektivní. Jsme stále dobří, ale bojovat o vítězství v kvalifikaci bude problémem, byť na body bychom ve Spa a v Monze měli dosáhnout."
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.