Počínaje závodem v Hockenheimu již nebudou moci týmy blokovat svoji komunikaci s jezdci a budou se muset přizpůsobit novému problému. Jak pilotovi říct něco, aby to ostatní týmy neslyšely?
Radiová komunikace byla v minulosti některými týmy blokována úplně. O toto privilegium se týmy dobrovolně připravily. Existovala však možnost zprávy filtrovat na ty, které chtějí, aby ostatní slyšeli a ty, které zůstanou v danou chvíli pouze mezi pilotem a týmem.Nyní je i tato možnost pryč a tak si budou muset týmy dávat větší pozor na to, co svým jezdcům v průběhu závodu sdělují za informace. Šéf Mercedesu Ross Brawn se obává, že týmy budou muset mluvit předem domluveným kódem, aby důležité zprávy před ostatními zatajily. Zpřístupnění radiové komunikace není jedinou novinkou, která se na Hockenheimu objeví. V reakci na incident mezi Fernandem Alonsem a Robertem Kubicou budou mít stewardi kratší dobu na rozhodování. Už nebudou dávat doporučení, ale do 90-ti sekund musí učinit pevné rozhodnutí. To by mělo zabránit situaci, která se stala v Silverstonu, kdy Ferrari tvrdilo, že v době obdržení zprávy bylo přepuštění pozice již příliš komplikované. Za ignorování doporučení stewardů si posléze vysloužili penalizaci, která zhatila jakékoli šance Ferrari na slušný bodový příděl. Kubica k situaci dodal: „Já bych pozici vrátil, aniž bych k tomu byl vyzván - to je můj způsob myšlení. Není důvod riskovat, co se stalo.“
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.