Konečně promluvil o situaci v Red Bullu i jeho majitel, Dietrich Mateschitz. Ten prohlásil, že je naprosto nepřípustné, aby byl jeden z jezdců v jeho stáji favorizovaný! Rakušan věří, že se jezdci navzájem na trati poženou k lepším výsledkům a časům a boxová zídka nebude muset do jejich vzájemného souboje na trati zasahovat.
„Kdybyste se mě dnes zeptali, kdo bude šampiónem, tak bych Vám odpověděl, že jeden z našich dvou jezdců. Boxy nesmí do jejich souboje zasahovat, protože pak nastávají problémy. Nemáme jezdce číslo jedna nebo dva – tato filozofie se neshoduje s mým chápáním závodů. Oba jezdci mají vozy na naprosto stejné úrovni. Problém s předním křídlem byla první výjimka,“ dušuje se majitel Red Bullu.Mateschitz přiznává, že není stylem Red Bullu, aby omezoval kteréhokoliv ze svých sportovců. To totiž naprosto odporuje jejich PR vystupování, které je založeno na svobodě. Jedním z nejdůležitějších pravidel v Red Bullu je, že každý může říkat, co chce.
Souboje kolo na kolo mezi jezdci Red Bullu bychom měli vidět i nadále
Mateschitz dodal, že nikdy nebude bránit jezdcům, aby si to rozdali ve vzájemném souboji přímo na trati, a to i přes nepříjemnou zkušenost z Turecka, kde přišel Red Bull o dvojité vítězství.„Naši oba jezdci ví, že prvotně musí porazit všechny ostatní. Navzájem se ale potřebují, aby ze sebe dokázali vymáčknout maximum,“ podotýká důležitost dvou vyrovnaných jezdců 66letý Dietrich.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.