Konečně promluvil o situaci v Red Bullu i jeho majitel, Dietrich Mateschitz. Ten prohlásil, že je naprosto nepřípustné, aby byl jeden z jezdců v jeho stáji favorizovaný! Rakušan věří, že se jezdci navzájem na trati poženou k lepším výsledkům a časům a boxová zídka nebude muset do jejich vzájemného souboje na trati zasahovat.
„Kdybyste se mě dnes zeptali, kdo bude šampiónem, tak bych Vám odpověděl, že jeden z našich dvou jezdců. Boxy nesmí do jejich souboje zasahovat, protože pak nastávají problémy. Nemáme jezdce číslo jedna nebo dva – tato filozofie se neshoduje s mým chápáním závodů. Oba jezdci mají vozy na naprosto stejné úrovni. Problém s předním křídlem byla první výjimka,“ dušuje se majitel Red Bullu.Mateschitz přiznává, že není stylem Red Bullu, aby omezoval kteréhokoliv ze svých sportovců. To totiž naprosto odporuje jejich PR vystupování, které je založeno na svobodě. Jedním z nejdůležitějších pravidel v Red Bullu je, že každý může říkat, co chce.
Souboje kolo na kolo mezi jezdci Red Bullu bychom měli vidět i nadále
Mateschitz dodal, že nikdy nebude bránit jezdcům, aby si to rozdali ve vzájemném souboji přímo na trati, a to i přes nepříjemnou zkušenost z Turecka, kde přišel Red Bull o dvojité vítězství.„Naši oba jezdci ví, že prvotně musí porazit všechny ostatní. Navzájem se ale potřebují, aby ze sebe dokázali vymáčknout maximum,“ podotýká důležitost dvou vyrovnaných jezdců 66letý Dietrich.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.