ZE ZÁKULISÍ RED BULLU; Po selhání nového křídla na voze Sebastiana Vettela během třetího tréninku Red Bull zvažoval i variantu, že jediný zbývající nový díl kvůli možným problémům mezi piloty nepoužije.
Adrian Newey byl oním mužem v Red Bullu, který nejvíce trval na použití zbývajícího kusu předního křídla v kvalifikaci i v závodu. A nešlo mu jen o to, jak je nutné v F1 rychle vyvíjet a nasazovat nové díly, hlavní důraz nekladl na nutnost otestování novinky na dráze.
V odpovědi na dotaz, zda by nebylo lepší nasadit na oba vozy starší specifikaci křídla, poukázal i na to, že pokud by je v kvalifikaci či závodě porazil Lewis Hamilton, vypadali by dost hloupě. Což by sice byla pravda, při pohledu zpět je ale jasné, že výkonnost McLarenů tentokrát geniální konstruktér poněkud přecenil.
Christian Horner měl i druhou možnost: nechat křídlo tam, kde bylo - Webberovi. Což by pro změnu naštvalo Vettela, který letos mnohem častěji doplácel na nespolehlivost vozů Red Bull RB6.
Horner mohl také nechat piloty losovat. A mohli z toho udělat docela dobrou show. Například mohl vyhlásit: "Drazí novináři, máme pouze jedno nové přední křídlo, o které si piloti mezi sebou hodí ve 12 hod před naši garáži mincí. Srdečně vás zveme i s kameramany! A živě to prostřednictvím naší kamerky budou moci sledovat i fanoušci na Internetu!"
Bylo by to nejen skvělou reklamní akcí, ale místo poskvrněné image a článků o nadržování uvnitř týmu by měla média mohla psát o zábavné historce z paddocku.
Všiml jsem si ještě jedné zajímavé věci: Vettelovy komentáře po skončení závodu na reakce jeho kolegy. Sebastian prohlásil: "Dobré či špatné, někdy musíte lidi trochu lépe poznat, abyste viděli, jací doopravdy jsou. Myslím, že jsem leccos poznal a musím se soustředit na sebe." Z jeho slov jde cítit, že se situace mezi piloty rakouské stáje po istanbulské kolizi moc nelepší - spíše to vypadá na vzrůstající osobní nenávist.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.