ZE ZÁKULISÍ RED BULLU; Po selhání nového křídla na voze Sebastiana Vettela během třetího tréninku Red Bull zvažoval i variantu, že jediný zbývající nový díl kvůli možným problémům mezi piloty nepoužije.
Adrian Newey byl oním mužem v Red Bullu, který nejvíce trval na použití zbývajícího kusu předního křídla v kvalifikaci i v závodu. A nešlo mu jen o to, jak je nutné v F1 rychle vyvíjet a nasazovat nové díly, hlavní důraz nekladl na nutnost otestování novinky na dráze.
V odpovědi na dotaz, zda by nebylo lepší nasadit na oba vozy starší specifikaci křídla, poukázal i na to, že pokud by je v kvalifikaci či závodě porazil Lewis Hamilton, vypadali by dost hloupě. Což by sice byla pravda, při pohledu zpět je ale jasné, že výkonnost McLarenů tentokrát geniální konstruktér poněkud přecenil.
Christian Horner měl i druhou možnost: nechat křídlo tam, kde bylo - Webberovi. Což by pro změnu naštvalo Vettela, který letos mnohem častěji doplácel na nespolehlivost vozů Red Bull RB6.
Horner mohl také nechat piloty losovat. A mohli z toho udělat docela dobrou show. Například mohl vyhlásit: "Drazí novináři, máme pouze jedno nové přední křídlo, o které si piloti mezi sebou hodí ve 12 hod před naši garáži mincí. Srdečně vás zveme i s kameramany! A živě to prostřednictvím naší kamerky budou moci sledovat i fanoušci na Internetu!"
Bylo by to nejen skvělou reklamní akcí, ale místo poskvrněné image a článků o nadržování uvnitř týmu by měla média mohla psát o zábavné historce z paddocku.
Všiml jsem si ještě jedné zajímavé věci: Vettelovy komentáře po skončení závodu na reakce jeho kolegy. Sebastian prohlásil: "Dobré či špatné, někdy musíte lidi trochu lépe poznat, abyste viděli, jací doopravdy jsou. Myslím, že jsem leccos poznal a musím se soustředit na sebe." Z jeho slov jde cítit, že se situace mezi piloty rakouské stáje po istanbulské kolizi moc nelepší - spíše to vypadá na vzrůstající osobní nenávist.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.