ZE ZÁKULISÍ RED BULLU; Po selhání nového křídla na voze Sebastiana Vettela během třetího tréninku Red Bull zvažoval i variantu, že jediný zbývající nový díl kvůli možným problémům mezi piloty nepoužije.
Adrian Newey byl oním mužem v Red Bullu, který nejvíce trval na použití zbývajícího kusu předního křídla v kvalifikaci i v závodu. A nešlo mu jen o to, jak je nutné v F1 rychle vyvíjet a nasazovat nové díly, hlavní důraz nekladl na nutnost otestování novinky na dráze.
V odpovědi na dotaz, zda by nebylo lepší nasadit na oba vozy starší specifikaci křídla, poukázal i na to, že pokud by je v kvalifikaci či závodě porazil Lewis Hamilton, vypadali by dost hloupě. Což by sice byla pravda, při pohledu zpět je ale jasné, že výkonnost McLarenů tentokrát geniální konstruktér poněkud přecenil.
Christian Horner měl i druhou možnost: nechat křídlo tam, kde bylo - Webberovi. Což by pro změnu naštvalo Vettela, který letos mnohem častěji doplácel na nespolehlivost vozů Red Bull RB6.
Horner mohl také nechat piloty losovat. A mohli z toho udělat docela dobrou show. Například mohl vyhlásit: "Drazí novináři, máme pouze jedno nové přední křídlo, o které si piloti mezi sebou hodí ve 12 hod před naši garáži mincí. Srdečně vás zveme i s kameramany! A živě to prostřednictvím naší kamerky budou moci sledovat i fanoušci na Internetu!"
Bylo by to nejen skvělou reklamní akcí, ale místo poskvrněné image a článků o nadržování uvnitř týmu by měla média mohla psát o zábavné historce z paddocku.
Všiml jsem si ještě jedné zajímavé věci: Vettelovy komentáře po skončení závodu na reakce jeho kolegy. Sebastian prohlásil: "Dobré či špatné, někdy musíte lidi trochu lépe poznat, abyste viděli, jací doopravdy jsou. Myslím, že jsem leccos poznal a musím se soustředit na sebe." Z jeho slov jde cítit, že se situace mezi piloty rakouské stáje po istanbulské kolizi moc nelepší - spíše to vypadá na vzrůstající osobní nenávist.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.