Loni stanul Adrian Newey na pódiu poté, co Sebastian Vettel Velkou cenu Británie vyhrál a Mark Webber skončil druhý. Konstruktér Red Bullu tam převzal trofej pro vítězný tým.
Na příští domácí závod v Silverstone se již těší. Továrna Red Bullu je od okruhu vzádlena pouhých 30 min cesty, což umožní většině zaměstnanců se Velké ceny Británie zúčastnit.
Jak si v ní jejich vozy povedou, odmítl předpovědět. Jaké novinky chystají pro příští víkend? Moc toho nebude: "Na vozech v Silverstone nebudeme mít žádné velké změny, pouze drobné evoluční úpravy předního a zadního křídla. Nějaké jsme udělali před Valencií: např. nový difuzor a vylepšený F-kanál, obě fungovaly dobře," prozrazuje Newey.
Několika slovy zhonotil jejich výkon ve Španělsku: "Tým pracoval neuvěřitelně tvrdě a Sebastian odjel skvělý závod. Vedl si v něm opravdu dobře, když dokázal zvítězit i přes to, že po restartu při zajetí safety-caru zablokoval levé přední kolo a zploštil si pneumatiku. To, že byl Mark po jeho obrovské nehodě v pořádku, bylo obrovskou úlevou."
Sebastian Vettel ve vedení Velké ceny Evropy před Hamiltonem
Jak hodnotí současné možnosti konstruktérů? "Nyní je to těžší - najít po roce a půl od zavedení nových pravidel [v roce 2009] nějaké velké výhody, je však zajímavé vidět, jak se náš výfukový systém stává mezi týmy populární."
Změny na okruhu v Silverstone vnímá pozitivně: "Těšíme se na to, až si naplno budeme moci poprvé vyzkoušet novou část okruhu. Stejně jako ostatní týmy jsme obdrželi půdorys dráhy, kterou jsme simulovali. Dokud se po ní ale neprojedete, nejste schopni hodnotit detaily jako jsou hrboly a změny přilnavosti. Vypadá dobře a z toho, co jsem zažil v Silverstone před týdnem při MotoGP, usuzuji, že ji piloti milují."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.