Asociace týmů F1 (FOTA), se v novém programu rozhodla být přátelštější k životnímu prostředí a shodla se na snížení emisí uhlíku až o 12%. Plán by se měl naplnit do tří let.
Asociace týmů ve středu zveřejnila analýzu společnosti Trucost, která stanoví způsoby, jak snížit emise do roku 2012.FOTA společně s FIA přislíbila práci na vývoji nových motorů a hnacích ústrojí a začlení technologie, které mají zařídit vyšší využitelnost paliva. Nové motory budou představeny v roce 2013.FOTA doufá, že jejich nový plán dokáže snížit emise oxidu uhličitého z 215 588 tun v letošním roce na 188 784 tun do roku 2012.Předseda FOTA Martin Whitmarsh dodal: „Je skvělou zprávou, že naše spojení s FIA je ve snahách úspěšná ve zlepšování výkonnosti a omezení zdrojů, které aplikujeme v F1. Tak se děje i v ohledu snižování emisí.“„Kromě toho stavíme na tom, co jsme vybudovali a věříme, že snížíme emise o 12,4% oproti dnešnímu stavu.“„Je to pro F1 velmi vzrušijící doba a já jsem potěšen, že náš sport je schopný ohlížet se na životní prostředí.“Výzkum Trucostu ukázal, že pouze 0,3% emisí F1 vzniká z paliva spotřebovaného v závodech a testování, většina pochází z produkce a zisku surovin a část má mají na triku i týmy. Proto se FOTA rozhodla, že právě ona si vezme na starost sižování emisí, a to snížením elektrické energie (16,95%), snížení provozní spotřeby paliva (17,92%) a snížení výdajů na díly a suroviny (20,25%).
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.