Robert Kubica je připraven se na delší dobu upsat Renaultu - pokud dokáže, že bude mít dostatek finančních i technický prostředků na to, aby mohl bojovat o titul.
Polák už otevřel rozhovory se svým současným zaměstnavatelem - před podpisem ale hledá záruky pro to, že tým bude mít dostatek peněz na to, aby během několika příštích let mohl jezdit na špici. Uvědomuje si, že nezanedbatelný, ale vrtkavý finanční příjem plyne z Ruska díky přijetí Vitalije Petrova na post druhého závodního pilota.
Dle zákulisních informací tým připravuje podpis s novým hlavním sponzorem - společností MasterCard, díky čemuž by se finanční situace týmu mohla podstatně zlepšit. Tým je natolik optimistický, že jeho vlastník Gerard Lopez informoval ostatní členy managementu o možnosti angažování Kimiho Räikkönena, pokud by se chtěl do Formule 1 vrátit s Renaultem.
Kubica o víkendu prohlásil, že si o svou budoucnost momentálně starosti nedělá, ale připustil, že finanční stránka bude klíčová pro to, zda prodlouží pouze o rok nebo se uváže dlouhodoběji.
Renault ústy svého šéfa Erica Boulliera potvrdil, že tým má o Robertovy služby velký zájem: "Určitě ho chceme a už jsme spolu hovořili. Nyní je na nás, abychom ukázali, že máme ambice, které jsou rovněž zajištěny patřičnými prostředky. Pokud to uděláme, jsem si jistý, že zůstane. Pokud nebude chtít zůstat, pak odejde, to je jednoduché."
Prohlásil také, že si z kolujících informací ohledně koketování s Mercedesem nic nedělá: "Robert je vysoce ceněným pilotem a vzhledem k tomu, že mu letos končí smlouva, stává se velice atraktivním. Je to normální."
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.