Šéf týmu Mercedes GP tvrdí, že je jeho německý tým stále na dostřel výhře šampionátu, i přes poměrně pomalý vstup do sezóny.
Tým, který se pyšní pohárem konstruktérů loňského roku, ztrácí na letošní vedoucí tým 107 bodů. McLarenu se takový trhák povedl již po osmi závodech. Jejich celkový počet bodů je 215. Na rozdíl od úspěšného McLarenu má Mercedes na svém účtu jen dvě třetí místa.
I přes tuto nepříliš optimistickou kalkulaci Brawn tvrdí, že tituly má tým stále na dosah ruky a šňůra závodů, které začnou vyhrávat, závisí už jen na několika drobných problémech.
„S novým systémem bodování v letošním roce jsme stále v boji o šampionát a budeme pokračovat v úsilí stát se více konkurenceschopnými.“
Brawn přiznal, že byl povzbuzen výkonem jezdců v závodě v Kanadě a počítá s tím, že tým zaplatil za špatný výkon v kvalifikaci.
„Naše auto jelo na okruhu v Montrealu dobře a naše rychlost během závodu byla povzbudivá, bohužel kvalifikace byla pro nás zklamáním, a tak jsme se umístili hůře, než jsme potenciálně mohli být.
Nico byl zajisté jeden z nejrychlejších v závodě a jeho postup z prostředku pole na šesté místo dokazuje vynikající formu. Michael nám dal skvělou naději, ale v první kole zničil své přední křídlo a píchnul, což ho vyřadilo z jízdy a my byli až moc optimističtí, když jsme použili super-měkké pneumatiky, se kterými bojoval.
Když se zamyslím nad Valencií – okruh je podobný Montrealu v mnoha okolnostech. Dlouhé rovinky jsou kombinovány s pomalými zatáčkami, což našemu autu sedí. Máme nějaká vylepšení, která nám pomůžou kupředu v našem vývoji a k tomu, abychom mohli bojovat s těmi nejlepšími.“
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.