Šéf týmu Mercedes GP tvrdí, že je jeho německý tým stále na dostřel výhře šampionátu, i přes poměrně pomalý vstup do sezóny.
Tým, který se pyšní pohárem konstruktérů loňského roku, ztrácí na letošní vedoucí tým 107 bodů. McLarenu se takový trhák povedl již po osmi závodech. Jejich celkový počet bodů je 215. Na rozdíl od úspěšného McLarenu má Mercedes na svém účtu jen dvě třetí místa.
I přes tuto nepříliš optimistickou kalkulaci Brawn tvrdí, že tituly má tým stále na dosah ruky a šňůra závodů, které začnou vyhrávat, závisí už jen na několika drobných problémech.
„S novým systémem bodování v letošním roce jsme stále v boji o šampionát a budeme pokračovat v úsilí stát se více konkurenceschopnými.“
Brawn přiznal, že byl povzbuzen výkonem jezdců v závodě v Kanadě a počítá s tím, že tým zaplatil za špatný výkon v kvalifikaci.
„Naše auto jelo na okruhu v Montrealu dobře a naše rychlost během závodu byla povzbudivá, bohužel kvalifikace byla pro nás zklamáním, a tak jsme se umístili hůře, než jsme potenciálně mohli být.
Nico byl zajisté jeden z nejrychlejších v závodě a jeho postup z prostředku pole na šesté místo dokazuje vynikající formu. Michael nám dal skvělou naději, ale v první kole zničil své přední křídlo a píchnul, což ho vyřadilo z jízdy a my byli až moc optimističtí, když jsme použili super-měkké pneumatiky, se kterými bojoval.
Když se zamyslím nad Valencií – okruh je podobný Montrealu v mnoha okolnostech. Dlouhé rovinky jsou kombinovány s pomalými zatáčkami, což našemu autu sedí. Máme nějaká vylepšení, která nám pomůžou kupředu v našem vývoji a k tomu, abychom mohli bojovat s těmi nejlepšími.“
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.