Šéf týmu Mercedes GP tvrdí, že je jeho německý tým stále na dostřel výhře šampionátu, i přes poměrně pomalý vstup do sezóny.
Tým, který se pyšní pohárem konstruktérů loňského roku, ztrácí na letošní vedoucí tým 107 bodů. McLarenu se takový trhák povedl již po osmi závodech. Jejich celkový počet bodů je 215. Na rozdíl od úspěšného McLarenu má Mercedes na svém účtu jen dvě třetí místa.
I přes tuto nepříliš optimistickou kalkulaci Brawn tvrdí, že tituly má tým stále na dosah ruky a šňůra závodů, které začnou vyhrávat, závisí už jen na několika drobných problémech.
„S novým systémem bodování v letošním roce jsme stále v boji o šampionát a budeme pokračovat v úsilí stát se více konkurenceschopnými.“
Brawn přiznal, že byl povzbuzen výkonem jezdců v závodě v Kanadě a počítá s tím, že tým zaplatil za špatný výkon v kvalifikaci.
„Naše auto jelo na okruhu v Montrealu dobře a naše rychlost během závodu byla povzbudivá, bohužel kvalifikace byla pro nás zklamáním, a tak jsme se umístili hůře, než jsme potenciálně mohli být.
Nico byl zajisté jeden z nejrychlejších v závodě a jeho postup z prostředku pole na šesté místo dokazuje vynikající formu. Michael nám dal skvělou naději, ale v první kole zničil své přední křídlo a píchnul, což ho vyřadilo z jízdy a my byli až moc optimističtí, když jsme použili super-měkké pneumatiky, se kterými bojoval.
Když se zamyslím nad Valencií – okruh je podobný Montrealu v mnoha okolnostech. Dlouhé rovinky jsou kombinovány s pomalými zatáčkami, což našemu autu sedí. Máme nějaká vylepšení, která nám pomůžou kupředu v našem vývoji a k tomu, abychom mohli bojovat s těmi nejlepšími.“
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.