Šéf Mercedesu GP, Ross Brawn, si je jistý, že se náskok Red Bullu, i přes jeho asi nejrychlejší auto z celého pole, dá ještě do konce sezony stáhnout.
„Ano, myslím si to. Jejich aerodynamika je trošku odlišná od všech ostatních týmů. Takže si myslím, že ostatní to zkusí také použít v dalších závodech. Například vím, že se každý kouká po jejich výfukovém potrubí, které je velmi zajímavé,“ říká šéf Mercedesu.„Co se jim nepodařilo uvést do chodu je F-kanál. To je to, co dělá McLaren tak silným. Na některých tratích se projeví některé nedostatky RB6. Z pohledu šampionátu se dá Red Bull stále úplně klidně dohonit,“ říká Brawn, jehož tým na průběžně druhý Red Bull ztrácí 71 bodů. Na vedoucí McLaren ztrácí Mercedes ještě o bod více.
„Na začátku minulého roku jsme měli asi nejlepší aerodynamiku auta. Red Bull nás však rychle stahoval. My jsme se zlepšovali po rozumných krocích, ale na konci sezony jsme i tak zůstali lepší po mechanické stránce. Z našich analýz víme, že jsme měli výhodu na tratích jako je Monako, Valencie a dokonce i Monza, která je velmi rychlá, ale je zde několik zatáček. Při brždění a při akceleraci jsme byli lepší. Teď jsme se ještě zlepšili. Oni však také pochopili jejich slabiny a tento rok mají velmi silnou aerodynamiku. Jsou silnější po mechanické stránce. Dnes asi není okruh, který by jim nevyhovoval,“ zakončil Brawn.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.