Šéf Mercedesu GP, Ross Brawn, si je jistý, že se náskok Red Bullu, i přes jeho asi nejrychlejší auto z celého pole, dá ještě do konce sezony stáhnout.
„Ano, myslím si to. Jejich aerodynamika je trošku odlišná od všech ostatních týmů. Takže si myslím, že ostatní to zkusí také použít v dalších závodech. Například vím, že se každý kouká po jejich výfukovém potrubí, které je velmi zajímavé,“ říká šéf Mercedesu.„Co se jim nepodařilo uvést do chodu je F-kanál. To je to, co dělá McLaren tak silným. Na některých tratích se projeví některé nedostatky RB6. Z pohledu šampionátu se dá Red Bull stále úplně klidně dohonit,“ říká Brawn, jehož tým na průběžně druhý Red Bull ztrácí 71 bodů. Na vedoucí McLaren ztrácí Mercedes ještě o bod více.
„Na začátku minulého roku jsme měli asi nejlepší aerodynamiku auta. Red Bull nás však rychle stahoval. My jsme se zlepšovali po rozumných krocích, ale na konci sezony jsme i tak zůstali lepší po mechanické stránce. Z našich analýz víme, že jsme měli výhodu na tratích jako je Monako, Valencie a dokonce i Monza, která je velmi rychlá, ale je zde několik zatáček. Při brždění a při akceleraci jsme byli lepší. Teď jsme se ještě zlepšili. Oni však také pochopili jejich slabiny a tento rok mají velmi silnou aerodynamiku. Jsou silnější po mechanické stránce. Dnes asi není okruh, který by jim nevyhovoval,“ zakončil Brawn.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.