Šéf Mercedesu GP, Ross Brawn, si je jistý, že se náskok Red Bullu, i přes jeho asi nejrychlejší auto z celého pole, dá ještě do konce sezony stáhnout.
„Ano, myslím si to. Jejich aerodynamika je trošku odlišná od všech ostatních týmů. Takže si myslím, že ostatní to zkusí také použít v dalších závodech. Například vím, že se každý kouká po jejich výfukovém potrubí, které je velmi zajímavé,“ říká šéf Mercedesu.„Co se jim nepodařilo uvést do chodu je F-kanál. To je to, co dělá McLaren tak silným. Na některých tratích se projeví některé nedostatky RB6. Z pohledu šampionátu se dá Red Bull stále úplně klidně dohonit,“ říká Brawn, jehož tým na průběžně druhý Red Bull ztrácí 71 bodů. Na vedoucí McLaren ztrácí Mercedes ještě o bod více.
„Na začátku minulého roku jsme měli asi nejlepší aerodynamiku auta. Red Bull nás však rychle stahoval. My jsme se zlepšovali po rozumných krocích, ale na konci sezony jsme i tak zůstali lepší po mechanické stránce. Z našich analýz víme, že jsme měli výhodu na tratích jako je Monako, Valencie a dokonce i Monza, která je velmi rychlá, ale je zde několik zatáček. Při brždění a při akceleraci jsme byli lepší. Teď jsme se ještě zlepšili. Oni však také pochopili jejich slabiny a tento rok mají velmi silnou aerodynamiku. Jsou silnější po mechanické stránce. Dnes asi není okruh, který by jim nevyhovoval,“ zakončil Brawn.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.