Pátek byl v podání Renaultu velmi solidním z pohledu výsledků. Jezdci byli v prvním tréninku na pozicích 6 a7, ve druhém na pozicích 8 a 9. V týmu však vládne spokojenost s novým předním přítlačným křídlem.
Renault by až do konce letošní sezony v reakci na solidní výkonnost v každém závodu rád představil nějaký nový update. „Ráno nebyli podmínky na trati ideální, ale podařilo se nám zajet několik jízd, abychom mohli vyvážit balanc auta a mohli se také rozhodnout, kterým směrem se vydat se set-upem. Zkoušeli jsme nové přední křídlo, které nám, jak se zdá, dává v porovnání s předchozí generací určité zrychlení,“ říká Polák.
„Odpoledne jsme se hlavně soustředili na zlepšení vyvážení auta a měl jsem také dlouhý stint s gumami Option (měkká směs), abychom zjistili jejich opotřebení. Všechno šlo docela dobře, ale ještě před kvalifikací budeme potřebovat nějaké vylepšení vyvážení,“ dodal Kubica.
Nové do detailů propracované přední křídlo Renaultu R30
„Jsem rád, že jsme zpět zde v Istanbulu. Tento okruh mám rád a vloni jsem zde vyhrál závod GP2. Celkově to byl dobrý den. Začínali jsme se základním nastavení a dopoledne i pak odpoledne jsme se snažili vylepšit vyvážení. Auto ke konci dne už jezdilo docela dobře, ale stále ještě musíme něco vyladit. Takže na tom ještě přes noc zapracujeme, abychom byli optimálně připraveni na poslední trénink,“ říká Vitalij Petrov.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.