Red Bull zkušebně nasadí vlastní verzi systému F-kanálu již tento víkend v Istanbulu ve snaze udržet si svůj velký náskok před nejbližšími pronásledovateli z řad McLarenu, Ferrari, Renaultu či Mercedesu.
Red Bull veze do Turecka velký balík úprav včetně systému F-kanálu, nové žraločí ploutve a zadního křídla.
"Ano, zítra vyzkoušíme F-kanál. Dáme mu šanci," prozradil dnes odpoledne Webber na tiskové konferenci.
Systém F-kanálu poskytuje monopostům velkou výhodu v dosahování maximálních rychlostí na rovinkách, protože pomáhá oddělovat vzdušné proudy obtékající zadní křídlo, čímž dochází ke snížení odporu. Souvisí s tím samozřejmě i snížení přítlaku, které křídlo pak vytváří - což ale na rovinkách nikoho netrápí. V zatáčkách funguje vše při staru, systém totiž aktivuje dle potřeby pilot z kokpitu.
Sauber, Williams a Ferrari již své verze otestovali, zítra "do klubu" přibude krom Red Bullu také Force India. Zdá se, že rakouská stáj bude jasným favoritem na vítězství Velké ceny Turecka.
"Myslím, že bude těžké zopakovat to, co v Barceloně," mírní očekávání Webber po dominantních výsledcích svého týmu. "Závod od závodu se věci mohou měnit, v Barceloně jsme to viděli.
Lewis je našim nejbližším soupeřem na trati, takže pokud by Turecko následovalo po Barceloně, pak byste mohli říct, že našim nejbližším soupeřem zde bude McLaren. Jsme si však vědomi, že pokud vše půjde dobře u Ferrari či Mercedesu, mohou nám být také blízko. Nic tedy nepovažujeme za jisté," dodává Australan.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.