Robert Kubica přiznal, že vůbec neočekával tak silný start do nové sezóny.
Jezdec Renaultu je na průběžném šestém místě, má stejný počet bodů jako Lewis Hamilton a je na tom lépe než oba jezdci Mercedesu. Svou bezchybnou jízdou si prozatím dojel pro dvě pódiová umístění – to poslední je z Monaka, kde se nejlépe udržel za téměř nedostižnou dvojicí Red Bullu.Kubica tvrdí, že si v zimě před sezónou myslel, že by mohl udržet krok s předními jezdci.„Tak nějak nás během zimy napadlo, čeho by mohlo být naše auto schopné. Rozumněli jsme jeho silným stránkám a pracovali jsme na tom, abychom je zmaximalizovali, ale stále jsem trochu překvapený z toho, že jsme dokázali získat tolik bodů, což dokazuje, jak dobrou práci nás tým odvádí.“V každém sportu vedle výborných výkonů je také potřeba trochu štěstí. To se letos Renaultu nevyhýbá. „Získali jsme několik příležitostí, které nám přišly vhod; zvlástě neobvylé závody, například Austrálie nebo mokrá kvalifikace v Malajsii. Dále jsme využili chvil, kdy bylo auto silné, jako tomu bylo teď v Monaku. Takže si myslím, že můžeme být velmi spokojení s tím, čeho jsme dosáhli a pyšní na tvrdou práci v továrně, díky které máme nové komponenty na autě každý víkend.“
„Nicméně víme, že do konce nás čeká ještě dlouhá cesta, takže potřebujeme v tomto tempu pokračovat a stále auto vylepšovat.“Nyní se zájem pětadvacetiletého jezdce upírá k tureckému závodu. Cíle nejsou nijak malé – pokračovat v podobných výsledcích, jakých tým dosáhl v Monaku.„V Monaku jsme předvedli naši největší sílu v této sezóně, ale je důležité vědět, že výsledek nás nedělá nějak silně optimistickými, protože takový víkend bude těžké zopakovat. Nicméně stále si myslím, že v Turecku budeme konkurenceschopní, protože okruh je podmínkami podobný Barceloně, kde jsme měli velmi dobrou formu. Také doufám, že nová zlepšení, která máme pro tento závod připravená, budou správně fungovat a zmenší náskok našich silnějších soupeřů, a že se dokážeme kvalifikovat o trochu výše, než tomu bylo v Barceloně.“
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.