Mistr světa F1 z roku 1996, Brit Damon Hill zpochybnil roli bývalých pilotů v týmu komisařů závodů F1, novinku, která byla v letošní sezoně zavedena z iniciativy nového prezidenta Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jeana Todta.
Od začátku letošní sezony se v roli čtvrtých komisařů z řad zástupců jezdců vystřídali Francouz Alain Prost, Rakušan Alex Wurz a Britové Derek Warwick a Johny Herbert. Při Velké ceně Monaka působil Damon Hill a právě jemu připadl úkol posuzovat incident svého někdejšího velkého rivala Michaela Schumachera. Sedminásobný mistr světa předjel v posledním kole Fernanda Alonsa a dostal se na šesté místo, byl za to ale potrestán, protože zaváděcí vůz v té chvíli teprve zajel do boxů a čtveřice komisařů manévr vyhodnotila jako nepovolený. Schumacher dostal trest průjezdu boxovou uličkou, protože ale neměl kdy si ho odpykat, byla mu k výslednému času přičtena dvacetivteřinová penalizace, čímž klesl na dvanácté místo.
Hill, který věří, že pomáhal rozhodovat podle svého nejlepšího svědomí, si nyní není jistý, že je správně, když bývalí piloti mají vysvětlovat pravidla. "Byla to fascinující zkušenost, ale raději bych tam byl jen v roli konzultanta, který má přinést komisařům pohled jezdce, než se podílet na rozhodování," prohlásil Hill. "Já jsem odborník na jezdce, ne na interpretaci pravidel," dodal.
Bývalý mistr světa také prozradil, že na konto verdiktu o Schumacherově trestu dostal několik nenávistných e-mailů. Věří však, že byl naprosto nestranný. "Do jisté míry jsem se cítil nepříjemně, když jsem se měl účastnit rozhodnutí o Michaelovi. Myslím, že jsem jednal správně. Dostal jsem ale několik ostrých e-mailů, které mě obviňují z předpojatosti," vysvětlil Hill, který také řekl, že když Schumacher přicházel ke komisařům vysvětlovat incident, měl na tváři "ironický úsměv".
Schumacher a Hill rozhodně nejsou nejlepšími přáteli. V roce 1994 vedl před posledním závodem mistrovství světa Schumacher o jeden bod před Hillem. Schumacher byl od začátku v čele, ale Hill ho těsně následoval. V 35. kole došlo mezi piloty ke kolizi, při níž oba vozy utrpěly nenapravitelné škody. Nikdo z nich body nezískal, titul tedy získal Schumacher. Závodní komisaři incident posoudili jako běžnou závodní kolizi, část veřejného mínění má však jasno v tom, že Schumacher způsobil kolizi úmyslně.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.