Mistr světa F1 z roku 1996, Brit Damon Hill zpochybnil roli bývalých pilotů v týmu komisařů závodů F1, novinku, která byla v letošní sezoně zavedena z iniciativy nového prezidenta Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jeana Todta.
Od začátku letošní sezony se v roli čtvrtých komisařů z řad zástupců jezdců vystřídali Francouz Alain Prost, Rakušan Alex Wurz a Britové Derek Warwick a Johny Herbert. Při Velké ceně Monaka působil Damon Hill a právě jemu připadl úkol posuzovat incident svého někdejšího velkého rivala Michaela Schumachera. Sedminásobný mistr světa předjel v posledním kole Fernanda Alonsa a dostal se na šesté místo, byl za to ale potrestán, protože zaváděcí vůz v té chvíli teprve zajel do boxů a čtveřice komisařů manévr vyhodnotila jako nepovolený. Schumacher dostal trest průjezdu boxovou uličkou, protože ale neměl kdy si ho odpykat, byla mu k výslednému času přičtena dvacetivteřinová penalizace, čímž klesl na dvanácté místo.
Hill, který věří, že pomáhal rozhodovat podle svého nejlepšího svědomí, si nyní není jistý, že je správně, když bývalí piloti mají vysvětlovat pravidla. "Byla to fascinující zkušenost, ale raději bych tam byl jen v roli konzultanta, který má přinést komisařům pohled jezdce, než se podílet na rozhodování," prohlásil Hill. "Já jsem odborník na jezdce, ne na interpretaci pravidel," dodal.
Bývalý mistr světa také prozradil, že na konto verdiktu o Schumacherově trestu dostal několik nenávistných e-mailů. Věří však, že byl naprosto nestranný. "Do jisté míry jsem se cítil nepříjemně, když jsem se měl účastnit rozhodnutí o Michaelovi. Myslím, že jsem jednal správně. Dostal jsem ale několik ostrých e-mailů, které mě obviňují z předpojatosti," vysvětlil Hill, který také řekl, že když Schumacher přicházel ke komisařům vysvětlovat incident, měl na tváři "ironický úsměv".
Schumacher a Hill rozhodně nejsou nejlepšími přáteli. V roce 1994 vedl před posledním závodem mistrovství světa Schumacher o jeden bod před Hillem. Schumacher byl od začátku v čele, ale Hill ho těsně následoval. V 35. kole došlo mezi piloty ke kolizi, při níž oba vozy utrpěly nenapravitelné škody. Nikdo z nich body nezískal, titul tedy získal Schumacher. Závodní komisaři incident posoudili jako běžnou závodní kolizi, část veřejného mínění má však jasno v tom, že Schumacher způsobil kolizi úmyslně.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.