Mistr světa F1 z roku 1996, Brit Damon Hill zpochybnil roli bývalých pilotů v týmu komisařů závodů F1, novinku, která byla v letošní sezoně zavedena z iniciativy nového prezidenta Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jeana Todta.
Od začátku letošní sezony se v roli čtvrtých komisařů z řad zástupců jezdců vystřídali Francouz Alain Prost, Rakušan Alex Wurz a Britové Derek Warwick a Johny Herbert. Při Velké ceně Monaka působil Damon Hill a právě jemu připadl úkol posuzovat incident svého někdejšího velkého rivala Michaela Schumachera. Sedminásobný mistr světa předjel v posledním kole Fernanda Alonsa a dostal se na šesté místo, byl za to ale potrestán, protože zaváděcí vůz v té chvíli teprve zajel do boxů a čtveřice komisařů manévr vyhodnotila jako nepovolený. Schumacher dostal trest průjezdu boxovou uličkou, protože ale neměl kdy si ho odpykat, byla mu k výslednému času přičtena dvacetivteřinová penalizace, čímž klesl na dvanácté místo.
Hill, který věří, že pomáhal rozhodovat podle svého nejlepšího svědomí, si nyní není jistý, že je správně, když bývalí piloti mají vysvětlovat pravidla. "Byla to fascinující zkušenost, ale raději bych tam byl jen v roli konzultanta, který má přinést komisařům pohled jezdce, než se podílet na rozhodování," prohlásil Hill. "Já jsem odborník na jezdce, ne na interpretaci pravidel," dodal.
Bývalý mistr světa také prozradil, že na konto verdiktu o Schumacherově trestu dostal několik nenávistných e-mailů. Věří však, že byl naprosto nestranný. "Do jisté míry jsem se cítil nepříjemně, když jsem se měl účastnit rozhodnutí o Michaelovi. Myslím, že jsem jednal správně. Dostal jsem ale několik ostrých e-mailů, které mě obviňují z předpojatosti," vysvětlil Hill, který také řekl, že když Schumacher přicházel ke komisařům vysvětlovat incident, měl na tváři "ironický úsměv".
Schumacher a Hill rozhodně nejsou nejlepšími přáteli. V roce 1994 vedl před posledním závodem mistrovství světa Schumacher o jeden bod před Hillem. Schumacher byl od začátku v čele, ale Hill ho těsně následoval. V 35. kole došlo mezi piloty ke kolizi, při níž oba vozy utrpěly nenapravitelné škody. Nikdo z nich body nezískal, titul tedy získal Schumacher. Závodní komisaři incident posoudili jako běžnou závodní kolizi, část veřejného mínění má však jasno v tom, že Schumacher způsobil kolizi úmyslně.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.