Nejrychlejším mužem pátečního odpoledne na Circuit de Catalunya byl Sebastian Vettel. Němec jako jediný překonal hranici jedné minuty a 20 vteřin časem 1:19,965 min.
V dopoledním tréninku byly nejrychlejší McLareny, vozy Red Bullu však rozhodně nezůstávaly pozadu. Odpoledne ukázaly, že jsou ve skvělé formě. Sebastian Vettel zajel nejrychlejší čas, na čele tabulky vystřídal kolegu Webbera, který se na výsluní prvního místa vyhříval téměř celý trénink. Hamilton se zpočátku držel na druhém místě za Webberem. Na konci tréninku však většina jezdců obula měkčí sadu pneumatik a dokázala výrazně zrychlit. Hamilton se zlepšil pouze o dvě desetiny a skončil jako pátý, jeho kolega Button byl ještě o téměř dvě desetiny pomalejší.Do první desítky se vešli ještě oba jezdci Ferrari, Alonso stejně jako dopoledne dopadl lépe, než Massa. Michael Schumacher pokračoval v rychlém tempu z dnešního rána, i ve druhém tréninku překonal mladšího kolegu Rosberga. Kubica na Renaultu byl šestý. Desátý nejlepší čas zajel Adrian Sutil, který převzal volant po Paulu di Restovi.
Ferrari dnes testuje nové zadní křídlo
Sauberu se povedlo spravit převodovku a vypustit de la Rosu na trať. Souboj mezi nováčky opět vyhrál Lotus, tentokrát zásluhou Jarna Trulliho. Smolařem dne by mohl být jmenován Nico Hülkenberg. Němci se porouchal motor několik minut před koncem prvního tréninku. Ani druhý trénink se neobešel bez potíží. Hülkenberg nezvládl vůz, dostal se mimo trať a naboural do zdi. Tři minuty před koncem se o pozastavení postaral ještě Jaime Alguersuari, jehož Toro Rosso zůstalo stát na trati.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.